Bébiétellel erősítette exportját az Univer

2010.09.29. 14:24

A holland piac meghódításának köszönhetően megháromszorozta idei bébiétel-exportját az Univer Product Zrt., olvasható a cég szerdán kiadott közleményében. Idén januárban kezdtek szállítani új piacnak számító Hollandiába, ahová ebben az évben 5 millió darab bébiételt exportálnak. Ebből augusztus végéig 3 milliót már kiszállítottak. Így amíg a társaság tavaly idehaza és egyetlen exportpiacán, Oroszországban 8,2 millió darab bébiételt értékesített, az idén 11,5 millió eladását tervezi.

A cég, amely tavaly hárommilliárdos beruházással fejlesztette kecskeméti üzemét, a magyar piac beszűkülése miatt fektet a korábbinál is nagyobb hangsúlyt a külpiaci munka erősítésére – fogalmazott a közleményben Molitorisz Károly vezérigazgató. Ennek jegyében a stratégiailag meghatározó termékei közé tartozó, csak magyar paradicsomból gyártott ketchup piacán is növelték az exportot: Romániában 1364 tonna paradicsom sűrítményt értékesítve 5 százalékkal, Horvátországban 570 tonnát eladva 150 százalékkal növelte értékesítését. A társaság forgalma tavaly 16,4 milliárd forint volt, ami csaknem 3 milliárdos növekedés az előző évihez képest.