A Renault nyeresége 39 százalékkal 746 millió euróra esett az első félévben - közölte pénteken a francia autóipari konszern. Az eladások 1 százalékkal 20,9 milliárd euróra csökkentek. Akárcsak szinte az összes európai gyártó, a Renault is az Európán kívüli értékesítésből él, ahol élénk a kereslet és az év egészében várhatóan 5 százalékkal nő az értékesítés. Európában ugyanakkor 14,9 százalékkal zsugorodott a konszern piaca az első félévben.
A befektetők a szerényebb eredményekkel is beérték, a Renault-részvények árfolyama délelőtt 3,8 százalékkal emelkedett. A Renault legnagyobb belföldi versenytársa, a PSA Peugeot Citroen szerdán közölte, hogy az első félévben 819 millió veszteséget szenvedett el. A bajok fő oka, hogy a konszern fő értékesítési területe Európa, amelynek autópiaca az idén várhatóan 8 százalékkal zsugorodik. A még élénk észak-amerikai és ázsiai piacon a társaság jóformán nincs jelen.
A francia kormány szerdán több százmillió eurós programot jelentett be az általános európai túlkínálat és a válság miatt szűkülő kereslet terhét nyögő hazai autóipar támogatására. Növelik a környezetkímélő kocsik gyártásának szubvencióját, és hitelekkel segítik a beszállító kis- és középvállalatokat.