Az amerikai versenyhivatal is jóváhagyta a Seagram-üzletet
Az amerikai versenyhivatal (FTC) hozzájárult ahhoz, hogy a francia Vivendi Universal a szintén francia Pernot Ricard és a brit Diaego cégeknek 8,15 milliárd dollár ellenében eladja Seagram bor- és alkoholos ital-üzletágát. Az adásvételi ügyletet egy éve jelentették be és az már korábban elnyerte az európai és kanadai piacfelügyeleti jóváhagyást.
Az FTC októberben arra hivatkozva állította le a tranzakciót, hogy a Diaego az USA rumpiacán a piacvezető Baccardival együtt túlzott mértékű befolyásra tenne szert. A trösztellenes eljárás kivédése érdekében a Diaego beleegyezett, hogy eladja a Malibu márkáját. Jelenleg a párolt italok egyesült államokbeli piacának 55 százalékát a Bacardi, 33 százalékát a Seagram, 8 százalékát pedig a Diaego ellenőrzi.