A kis- és közepes vállalkozások (kkv-k) 88 százaléka tervezi új termék, vagy szolgáltatás bevezetését 2009-ben - derül ki a Marketing Commando egyik felméréséből.
A február első két hetében készített internetes felmérés során a válaszadó kiscégek 71 százaléka 1-3 újítást, 13 százalékuk 4-10, míg 4 százalék 10-nél több újdonság bevezetésére készül. Mindössze 10 százalék azoknak az aránya, amelyek nem rukkolnak elő újítással.
A Marketing Commando közölte: a kutatásuk eredménye egybevág a K &H Bank által február elején közölt bizalmi index következtetésével. A bank felmérése rámutat, hogy a válság okozta innovációs kényszer miatt a kkv-k 72 százaléka tervez termékfejlesztést, valamint foglalkozik új piacok meghódításával.
A Marketing Commando felmérése kimutatta: a magyar szakemberek és vállalkozások innovációs készsége világszínvonalú, ugyanakkor az újdonságok bevezetésében tudáshiánnyal küzdenek, ami miatt az újítások többsége méltatlanul kudarcba fullad.