Gerillakampánnyal reklámozzuk a gyenge forintot

2009.04.06. 19:11 Módosítva: 2009.04.06. 19:36
Gerillakampánnyal is idehajtja vásárolni az osztrákokat a Magyar Turizmus Zrt. A cég a Bank Austria egy felméréséből készült szórólapokkal lepte el Bécset, melyek szerint az euró vásárlóértéke (a forint gyengeségének is köszönhetően) 65 százalékkal magasabb Magyarországon, mint Ausztriában.

A szlovákok már jönnek

Amióta Szlovákia átvette az eurót, s ezzel párhuzamosan a forint mélyrepülésbe kezdett, gyakorlatilag minden olcsóvá vált a szlovák polgárok számára. A 300 forintos eurókurzusból kiindulva már 10 forintot érne a decemberben megszűnt korona egy egysége - korábban 8-8,30 forint volt a kurzus. Ilyen árfolyam mellett minden termék olcsóbbnak számít, ez az árkülönbség még a gépkocsiknál is vonzóvá teheti a magyar piacot (még az adók leszámítása után is).

A Bank Austria (BA) április 2-án publikálta friss „UrlaubsEuro" számítását, amelyből kiderül, hogy az osztrákok kedvelt úti céljai közül Magyarországon ér a legtöbbet az euró: 100 euró 65 százalékkal nagyobb vásárlóerőt képvisel hazánkban, mint Ausztriában.

A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete márciusban megkezdte a „Verdoppeltes Urlaubsbudget" (Nálunk pénze duplán számít) kampányát, amely az euró igen magas magyarországi vásárlóértékét állítja fókuszba. Az ennek megerősítéséről szóló BA táblázatot felhasználva most gerillakampányt is indítottak.

Ennek keretében a Bank Austria kimutatását tartalmazó „vadplakátok" százai tűntek fel az elmúlt napokban Bécsben. Az osztrák főváros forgalmas pontjain mindenütt az euró magyarországi kiemelkedő vásárlóértékét szemléltető összehasonlító táblázatba botlanak a járókelők. Utcai eligazító táblákon, buszmegállókban, autók ablaktörlője alatt, fizető automatákon, telefonfülkékben, a becsületkasszás újságstandokon, falatozók környékén, kölcsönzős kerékpárokon és még számtalan más helyen tűnik fel a Magyarország elsőségét hirdető táblázat. Feltűnően sok étteremben, szállodában, kávéházban, szórakozóhelyen is „ottfelejtettek" a szórólapokból.

A forint tavaly augusztusban rekorderős volt, az euró ára hosszabb ideig 230 forint körül mozgott, sőt, e szint alatt is járt (a tavaly eltörölt árfolyamsáv erős széle 240 forintnál volt). Ehhez képest az idén elért 320 forint közeli árfolyamszintek 33 százalékos leértékelődést jelentenek, azaz alapvetően a gyenge forint áll amögött, hogy az osztrákok eurójának vásárlóértéke jelentősen megnőtt.