Gyárfás
16 °C
29 °C

Harmincmilliós bírság a sajtos akció miatt

2010.01.27. 12:36
A Gazdasági Versenyhivatal harmincmillió forintra bírságolta a Penny Marketet tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A vállalkozás nagyon olcsób kínálta üzleteiben a trappista sajtot, de nem gondoskodott a megfelelő mennyiségről. Néhány áruházban rendőrt kellett hívni a csalódott tömeg megfékezésére.

Tömeghisztéria tört ki fél éve egy kaposvári Penny Marketban a leértékelt trappista sajtért, rendőrt is kellett hívni az áruházhoz. A GVH ma 30 millió forintra büntette az áruházlánvot akkori akciója miatt. A Penny Market tavaly nyáron 13. születésnapja alkalmából akciót szervezett, amelynek keretében egyes termékek – bizonyos feltételekkel – 13 évvel ezelőtti áron voltak megvásárolhatók. Az akciós árak azonban csak egy-két óráig érvényesültek.

A trappista sajtnál a korábbi akcióknál nem volt olyan hét, amikor a Penny Market a 13 éves akcióban kínált 579 Ft/kg árat alkalmazta volna. Az adott időszakban az ár 749-1049 Ft/kg között alakult. Az 579 Ft/kg ár tehát, hangsúlyozta a GVH, rendkívül kedvezményes árnak minősül, így annak kapcsán nyilvánvalóan az átlagot meghaladó fogyasztói érdeklődés lett volna vélelmezhető. Ennek ellenére a vizsgálat szerint a Penny Market nem készült fel megfelelően az akcióra.

Fotó: Tánczos Mihály forrás: Nyugat.hu
Fotó: Tánczos Mihály
forrás: Nyugat.hu

Először is a vállalkozás nem rendelt elegendő mennyiséget az akciós sajtból. Ha a fogyasztók minden esetben a maximális mennyiséget vásárolták volna meg, akkor a tervezett mennyiség boltonként kevesebb, mint két tucat fogyasztónak lett volna volt elég. A Penny Market a GVH szerint nem hagyhatta volna figyelmen kívül azt sem, hogy saját döntésének eredményeként a széles körben népszerűsített, jelentős kedvezményt kínáló akciót egyetlen egy órára korlátozta.

Fotó: Tánczos Mihály forrás: Nyugat.hu
Fotó: Tánczos Mihály
forrás: Nyugat.hu

A GVH megállapította, hogy a Penny Market csalogató reklámot tett közzé a trappista sajtról, illetve a hirdetésekben közöltektől eltérő mértékben esetenként korlátozta az egyes akciós termékekből megvásárolható mennyiséget. Ezzel mindkét esetben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A GVH emiatt 30 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.