Mégis kapott ideiglenes engedélyt az M6-os
További Magyar cikkek
Legújabb frissítés: Délután 1 óra előtt nem sokkal jött a hír, hogy mégis megkapta a sztráda az ideiglenes használatbavételi engedélyt. Tudni érdemes, az autópályák esetében ilyen ideiglenes használatbavételi engedéllyel akár 1-2 évig is lehet használni a sztrádát.
Korábbi frissítés: 11.45-kor az NKH továbbra is későbbre ígért tájékoztatást arról, hogy kiadják-e a mai napon a Szekszárd-Dunaújváros szakasz ideiglenes forgalombahelyezési engedélyét. Cikkünk nyomán azonban jelentkezett a kivitelező M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. technikai igazgatója, aki szerint a ma reggeli ellenőrzés nyomán megkapják az engedélyt, miután emberfeletti erőfeszítésekkel sikerült teljesíteniük a hétfőn előírt feladatokat. Peter Pelz szerint ma este hat órától indulhat a forgalom ezen a szakaszon is.
Az M6 autópálya Dunaújváros – Szekszárd közötti szakaszának átadási ünnepségén beszédet mond és a létesítményt forgalomba helyezi Bajnai Gordon miniszterelnök. Az ünnepségen részt vesz Hónig Péter közlekedési miniszter. Az M6 autópálya Dunaújváros – Szekszárd közötti szakasza 13.00-kor, a Szekszárd – Bóly – Pécs szakasz pedig 15.30-kor nyílik meg - áll a mai átadásra szóló meghívóban.
A meghívót azonban még úgy küldte ki kedden a közlekedési minisztérium, hogy a Dunaújváros-Szekszárd szakaszra nem volt ideiglenes forgalomba helyezési engedély sem, e nélkül pedig a pályán közlekedni sem lehet. Információink szerint a kormány abban bízott, hogy a hétfői, utolsó bejárás alapján az illetékes Nemzeti Közlekedési Hatóság kiadja legalább az ideiglenes forgalombahelyezési engedélyt, azonban ez még szerda délelőtt reggel sem történt meg. Az NKH-nál érdeklődésünkre azt mondták, szerdán 11 óra után adnak ki közleményt az ügyben.
Az Index információi szerint a hétfői helyszíni bejárás alapján sem az NKH, sem pedig az Országos Rendőrfőkapitányság szakértői nem találták alkalmasnak a pályát a forgalomnak való átadásra. Több mint tíz pontban foglalták össze azokat a feladatokat, melyeket ehhez még el kell végezni, azok jellegéből fakadóan pedig gyakorlatilag kizártnak tekinthető, hogy azokat alig 48 óra leforgása alatt el tudta végezni a kivitelező M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt..
Mint arról tegnap beszámoltunk, a kivitelezőnek az elmúlt fél évben több hatóságnál akadt gondja abból, hogy egy, a hatóságok iratai szerint a magyar illetve egyes európai szabványoknak sem megfelelő acél korlátokat akart beépíteni a pályára. Bár az ügyben végül március elején felmentést kaptak a közlekedési tárcától, a hétfői bejárás megállapításai szerint a beépítéssel egyes részeken nem készültek el, másutt a beépítés módjával, vagy a fényvisszaverő prizmák elhelyezésével illetve azok módjával találtak gondokat.
Az építkezés nyomait hétfőn még távolról sem tüntették el a pályáról: bár az apróságnak tűnik, hogy az átadáshoz a pályát, a korlátokat, a vízelvezető árkokat meg kell tisztítani, egyes helyeken csatorna fedéllapok is hiányoztak, az építés alatt az elválasztó sávban használt átjárók megszüntetése és a szalagkorlát ottani pótlása nem tűnik gyorsan kivitelezhető feladatnak.
Információink szerint az NKH szakértői még ma reggel is vizsgálják a pálya állapotát, ennek köszönhető az, hogy hivatalos bejelentés ma délig nem volt az ideiglenes forgalombahelyezési engedélyről.
Hasonló probléma a Szekszárd-Pécs szakaszon nincsenek, azon a részen az avatást követően már közlekedhetnek az autósok, de ha a Szekszárd-Dunaújváros szakaszra nem lesz meg a forgalombahelyezési engedély, a Budapest-Pécs útvonal egy részét továbbra is 6-os úton lehet csak megtenni.