A nőket a biztonság, a férfiakat a hozam csábítja

2010.05.04. 11:47
Amikor biztosítót választunk, a legfontosabb a szolgáltató ajánlata, a várt hozam, a barátok, ismerősök ajánlása, valamint a közvetítő szerepe. Ugyanakkor még mindig keveseket foglalkoztatnak a biztosítók szolgáltatásai.

A biztosítás által elérhető anyagi előnyök a felsőfokú végzettségű városi lakosokat motiválják leginkább. A biztonság megteremtésének igénye az alacsonyabb iskolai végzettségű, a kisebb településen élőket és az idősebbeket jellemzi – derült ki az Aegon Magyarország megbízásából ötszáz fős mintán készített felmérésből. A kutatás szerint ez a két – sokszor egymást kiegészítő – szempont általában mindenkinél fontos: az ügyfelek 77 százaléka említette a hozamot, 85 százaléka pedig a biztonságot olyan tényezőként, amely valamilyen szerepet játszott az életbiztosítás megkötésekor.

A férfiak valamivel anyagiasabbnak tűnnek a nőknél, őket a befektetési szempontok jobban érdeklik, míg a nők nagyobb számban kötnek a hosszú távú biztonság megteremtésének szándékával biztosítást. Az anyagi kérdések leginkább a jobb jövedelmi helyzetben lévőket, a városi, fővárosi lakosokat, a felsőfokú végzettséggel rendelkezőket motiválják, míg a kistelepülésen élőket, a középkorúakat és az idősebbeket, valamint az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezőket az átlagosnál nagyobb mértékben érdekli a biztonság megteremtése.

Nincs valódi eltérés azonban a biztosítók szolgáltatásai iránti érdeklődés szintjében: az életbiztosításokhoz kapcsolt szolgáltatások mindössze a megkérdezettek 30 százalékánál jött egyáltalán szóba szempontként, amikor a biztosítás megkötése mellett döntöttek, és mindössze 3 százalékuknál volt ez döntő szempont. A szolgáltatásokra valamivel fogékonyabbnak tűnnek az életük aktív korszakában lévő 30-59 évesek, a fővárosiak és a diplomások.