További Magyar cikkek
A Napi Gazdaság Online értesülései szerint jövő májusban járt volna le a Zóna Taxi szerződése a reptérüzemeltetővel. A lap úgy tudja, alapvetően elszámolási vita állhat a felek között, ráadásul nem volt ritka az utaspanasz sem a taxicég szolgáltatásaira (olvassák csak a Tékozló Homár posztjait, például ezt vagy ezt vagy ezt).
Utóbbit jelezheti, hogy a lap az ügyhöz közel álló forrásból úgy értesült: míg a Zóna a Ferihegyről induló fuvarok esetében az utasok 90 százalékát vitte, addig a reptérre érkező utasoknak csak 10 százaléka választotta a társaságot.
A Népszabadság úgy tudja, a Veres István nevével fémjelzett Zóna Taxi hatvan napig maradhat "hivatalos" szállító, addig megtalálják az új partnert.
A Budapest Airport közleményében az áll: a reptér számára "a legfontosabb szempont az utasok biztonsága, kényelme és a nyújtott szolgáltatás minősége, ezért alapos piaci elemzést követően több, a budapesti taxis piacon jelenlévő céget hívott meg a részvételre a tenderben". A Napi információi szerint a BA most kiírt tenderére a Zónát már nem is hívták meg.
Veres korábban a Napi Gazdaságnak azt mondta, hogy a Zóna Taxi és a BA közötti ötéves szerződés 2011 közepén jár le, de a megállapodás szerint a Zóna ötéves opcióval is rendelkezik.
A kiadott közlemény szerint a Budapest Airport a budapesti taxis piacon jelenlévő céget hívott meg a részvételre a tenderben. A Budapest Airport célja az, hogy a leendő új szolgáltatót tisztességes és mindenki számára átlátható folyamat során a lehető legrövidebb időn belül válassza ki.
A Budapest Airport (BA) semmilyen formában nem tájékoztatta a Zóna Taxit arról, hogy felmondaná a jelenleg élő szerződést - mondta lapunknak Veres István, a Zóna Taxi tulajdonosa. Amennyiben hivatalosan felmond a BA a taxitársaságnak, jogi útra terelik az ügyet - szögezte le Veres. (Csütörtök délután a Zóna Taxi már közleményben tudatta: megkapták a felmondásról szóló levelet, álláspontjukat október 12-én teszik közzé.)
Szerinte az új tender kiírása a jogi keretek mellett eleve lehetetlen, hiszen két hónapos felmondási határidővel rendelkezik a vállalat. A Zóna Taxinak 2011 májusáig szól a szerződése, 5 éves opció mellett.
Mindez felveti a kérdést, hogy még ha ki is írja az új tendert a BA, akkor annak mennyi értelme van. Hiszen néhány hónapra új szerződést kötni értelmetlen a jelentős beruházások miatt - állítja Veres. (Májusig a BA rendelkezik a drosztokkal, utána viszont - egy szintén 2011 tavaszán lejáró szerződés alapján - a főváros joga eldönteni, kinek adja oda a helyeket.) Hozzátette: a társaság 4 év alatt 1,5 milliárd forint beruházást hajtott végre.
Az utaspanaszokról szóló híresztelések Veres szerint alaptalanok: a BA az elmúlt 6 hónapban semmilyen utaspanaszt nem továbbított a Zóna felé.