További Magyar cikkek
Súlyos hiányosságok, hibák mutathatók ki az építési folyamatra, annak dokumentálására, a helyszíni kivitelezési munkákra és a minősítésekre vonatkozó előírások betartásában – közölte tegnap a minisztérium az M6 Dunaújváros és Szekszárd közötti szakaszát építtető és üzemeltető M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. munkájának felülvizsgálata után.
A feltárt hiányosságok és hibák számszerűsített hatása a minisztérium szerint több milliárd forint. Mielőbbi kijavításuk, illetve pénzügyi ellentételezésük érdekében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium felveszi a kapcsolatot a koncessziós társasággal, közölte a szaktárca, hozzátéve: a felülvizsgálat eredményeinek ismeretében megkezdi a közérdek érvényesítését célzó tárgyalásokat a magánpartnerrel.
A cég a kedden kiadott sajtóközleményében azt írta: hozzájuk nem érkezett még hivatalos megkeresés a minisztériumtól. A szerződésben foglalt jogai alapján a projekt minden fázisában teljes ellenőrzésre jogosult az állam, amely műszaki képviselőjeként az építkezési időszakban a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. jelen volt.
"Tekintettel a beruházás teljes ideje alatt zajló intenzív monitorozásra, az M6 Tolna kijelenti, hogy az építkezés az előírt minőségi sztenderdeknek megfelelően zajlott" – írták. Mint a cégnél elmondták, az autópálya tervezése során figyelembe vették a legújabb környezetvédelmi előírásokat, beleértve a vadátjárókat, a vízminőség ellenőrzőrendszereket és a csereerdők telepítését.
Minden olyan hibát, amely a jótállási időszakban kiderül, vagy egy esetleges a felülvizsgálat eredményeinek hivatalos kézhezvétele után esetlegesen tapasztalunk az M6 Tolna építési vállalkozójának kell kijavítania a saját költségén.
Az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt.-t 2008-ban alapította a német Bilfinger Berger, az osztrák Porr és a francia Egis Projects SA. az autópálya Dunaújváros és Szekszárd közötti 65 kilométeres szakaszának megépítésére és üzemeltetésére 2038-ig. Ez 2008-as jelenértéken nettó 119,6 milliárd forintba kerül az államnak (amit nemcsak az építésre, hanem az üzemeltetésre, és nem egy összegben, hanem harminc év alatt fizet ki).
A ppp-konstrukcióban felépített gyorsforgalmi utat tavaly március 31-én adták át – úgy, hogy az utolsó engedélyeit az átadási ünnepség előtt néhány órával adta ki a közlekedési hatóság, de azon két nappal a forgalomba helyezés előtt még ötvennél több hiba volt –, az út egy szakasza május 30-án, a nagy dél-dunántúli esőzéseket követően beomlott.