A kivitel megduplázására készül a villányi Csányi Pincészet, amely mostantól csúcsborokat is exportál Kínába. A Csányi Pincészet tavaly decemberben lépett be a kínai piacra: a 2010-es szállítmány után nyárra tervezik az első utánrendelés teljesítését, ami több mint 10 ezer palack kiszállítását jelenti.
A piacépítés keretében idén, Kínába 30 ezer palack exportja a cél. Baumstark Mihály vezérigazgató ezzel kapcsolatban azt tartja a legfontosabbnak, hogy kínai partnerük a teljes termékválasztékra adott megrendelést. Így a több nemzetközi díjat szerzett, felső kategóriás borok számára is sikerült újabb exportpiacot találni, olvasható a cég közleményében.
A vörösborokkal foglalkozó, tavaly 24 ezer palackos kivitelt lebonyolító villányi pincészet Kína mellett Svájcba, Angliába, Németországba – főként éttermekbe –, illetve Horvátországba szállít, utóbbi kivitel különösen a nyári szezon idején növekszik meg.
A stabil, nagyjából 70 fős létszámmal tevékenykedő, tavaly 1,3 milliárdos árbevételt realizáló társaságnál idehaza, a gazdasági válság ellenére sem csökkent a forgalom, de a 2006 óta tartó kétszámjegyű növekedést a stagnálás váltotta fel. Idén viszont már ismét érezhető a lassú forgalomnövekedés.
A stabil minőség érdekében, kizárólag a saját ültetvényeken termelt szőlőre alapozó pincészet idén fejezik be azt a 600 millió forintnyi beruházást igénylő ültetvény korszerűsítést, amelynek keretében az összes régi szőlőtőkét újjal váltják fel és a korábbi fajtaarányok megtartása mellett egy új szőlőfajta, a shiraz is megjelenik a birtokon.