Hogy lett ilyen olcsó a kötelező?
A biztosítók az ügyintézés, az ügyfelekkel való kapcsolattartás elektronizálásával csökkentették költségeiket, a kötelező felelősségbiztosítás díjának mérséklődése emellett a jobb kárstatisztika eredményes is. A továbbiakban azonban már csak a szolgáltatások bővítésével javíthatják pozíciójukat a kgfb-piacon – mondta Szombat Tamás, az Aegon Magyarország nem életbiztosításért felelős vezérigazgató-helyettese csütörtökön.
Az Aegon által összeállított tájékoztatás kiemeli: A 2010-es 12 százalékos mérséklődés után 2011 első félévében (az előző év azonos időszakával összehasonlítva) 13 százalékkal csökkent a biztosítási piac kötelező gépjármű-felelősségbiztosításból származó árbevétele, miközben a társaságok a költségek jelentős emelkedésével is szembesültek. Reálértéken számolva a kötelezőből származó piaci díjbevétel a 2000-ben mért szintnél 12 százalékkal kevesebb az idén, miközben az elmúlt bő tíz esztendőben 2,8 millióról 3,6 millióra emelkedett a közúti közlekedésben részt vevő járművek száma. Az elmúlt évek kötelező biztosítási kampányának nagy nyertesei valójában jelentős vesztesek lettek.
Akár egy közepes méretű biztosító is évi több százezer fizetési felszólító levelet küld az ügyfeleinek, darabját száz forintért. Ennek elkerülésére vezette be az Aegon az ePosta nevű ügyféllevelezését. Az eddigi tapasztalatok szerint az e-mailben, illetve sms-ben küldött felszólító levelek nagyságrenddel hatékonyabbak a papír alapúaknál – számolt be a tapasztalatokról a Szombat Tamás.
A másik ügyfélszerzési út a kiegészítő szolgáltatások kínálata, amely összekapcsolható az elektronikus információval is. Például az Aegon dugófigyelőt, parkolóház- és benzinkút keresőt ad ingyen az ügyfeleinek, a keresők az árakat is kiírják. A rendszerhez olyan segélyhívó csatlakozik, amely jelzi a bajba jutott ügyfél tartózkodási helyét is.
Az Aegon jelenleg 270 ezer kgfb ügyféllel rendelkezik, közülük 120 ezernek kell megújítania biztosítását január 1-én. Ez utóbbi csoportot akarják megtartani a mostani kampányban, és az egyéb biztosítással már náluk lévő ügyfelek közül akarnak még 40 ezret szerezni. A kedvezményeket is ehhez igazították.
A tavalyi kampányban az Aegon 19 ezer forintos átlagdíjon kötött kgfb-t, ez az évközi – rosszabb bonus-fokozatú – kötésekkel 23 ezer forintra emelkedett. A mostani kampányban 16-17 ezer forint az átlagdíj.