Moszkvába is reptetne a WizzAir

2012.02.13. 16:30 Módosítva: 2012.02.13. 16:33

A WizzAir kész helyettesíteni a csődbe jutott Malévet a Moszkva-Budapest útvonalon, szakértők szerint azonban ennek elsősorban arculatjavító jellege van. A "Gazeta.ru" orosz honlap információi szerint a WizzAir már megszerezte a szükséges engedélyeket, hogy a Moszkva-Budapest útvonalon repülhessen. A fapados légitársaság – vezérigazgatója korábbi közlése szerint – kész más irányokban is a Malév helyére lépni; így Izrael, Törökország és Ukrajna viszonylatában.

A légitársaság igen alacsony bevezető áron kezdi a helyettesítést: az első 2500 jegyet darabonként 9 euróért értékesíti. Váradi József a Wizz Air vezérigazgatója a napokban elmondta; már kérvényezték a magyar hatóságnál a járatindítási jogokat Tel-Avivba, Kijevbe, Moszkvába és Isztambulba. Addig üzemeltetnék ezeket az útvonalakat – ha megkapják a jogokat –, amíg egy új nemzeti légitársaság igényt nem tart rájuk.

A vezérigazgató szerint „gyors mozgásba lendült a piac” a Malév leállása után, ezért növeli kapacitásait a WizzAir is. A Budapestről induló járatok száma heti 67-ről 148-ra emelkedne 2012 nyarára. Az új célállomások között lesz olyan, amit szezonálisan repül a fapados légitársaság.

A WizzAir jelenleg 15 bázison üzemel a régióban – ezek: Katowice, Varsó, Gdansk, Poznan és Wroclaw Lengyelországban, Budapest Magyarországon, Szófia Bulgáriában, Bukarest, Kolozsvár, Marosvásárhely és Temesvár Romániában, Prága Csehországban, Vilnius Litvániában, Belgrád Szerbiában és Kijev Ukrajnában –, és több mint 220 útvonalat kínál utasainak.

Korábban Váradi azt mondta: ha lesz a Malév helyett új nemzeti légitársaság, akkor az említett járatokat, köztük a Moszkvait a WizzAir visszaadja.

Eggyel kevesebb

Korábban megírtuk: számos balkáni város mellett kelet-európai és közel-keleti célpontokkal is megszűnt a közvetlen légi kapcsolat a Malév csődje után. Bár a fapadosok gyorsan rárepültek a nemzeti légitársaság által hagyott űrre, több régiót nem fednek le.

Már nem juthatunk el közvetlen járattal Montenegróba, Koszovóba, Macedóniába, de Szerbiába vagy Bosznia-Hercegovinába sem. Zágrábbal is megszűnt a közvetlen kapcsolat, mert bár a Qatar Airways Dohából induló budapesti járata továbbrepül a horvát fővárosba, arra nincsen engedélye, hogy új utasokat vegyen fel Ferihegyen.

A Balkán mellett Kelet-Európa és a Közel-kelet több városába is csak átszállással lehet eljutni: senki nem közlekedik Budapestről Odesszába és Szentpétervárra (bár ide a Malév is csak nyáron repült), vagy a szíriai Damaszkuszba, a libanoni Bejrútba és a jordániai Ammanba.