Nem sokkal fél 11 előtt felszállt a Liszt Ferenc repülőtérről, majd Szlovákia felé elhagyta a magyar légteret a Malév utolsó Budapesten maradt Boeing 737-ese is. A flightradar24.com adatai szerint a HA-LOB lajstromjelű gép felszállás után az eddigiektől eltérően nem húzott át a felszállást követően a repülőtér fölött.
![DLAPE20120203032](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/268/2687/26875/2687530_8fbf5b68d0f6fed129cb75f54f6a10b9_wm.jpg)
A lajstromjele után csak Lóbélának becézett gép az első Next Generation Boeing volt a Malév flottájában, most ez a repülő hagyta el utolsóként a Liszt Ferenc repteret típustársai közül. A Malévnak még egy gépe van Ferihegyen, a Bombardier Q400-as javításra vár.
A Malév az Egyesült Államokat ért terrortámadás után, a légiipar mélypontján 2001 novemberében írt alá lízingszerződést az ILFC lízingcéggel 18 Boeing 737-es Next Generation repülőgép bérletéről. A 18 gép listaára, az akkori tájékoztatás szerint, mintegy 700 millió dollár volt. Az első repülőgép átadásakor, 2003 februárjában Steven Udvar-Hazy, az ILFC vezérigazgatója magyar újságíróknak azt mondta, hogy az ILFC nagy vevőként 30-40 százalékkal olcsóbban kapja meg a repülőgépeket, és ebből a kedvezményből a Malévnak is jut. Az akkori közlés szerint a magyar légitársaság operatív lízing formájában bérelte a gépeket.
A Boeing Seattle-i gyárában összeszerelt minden egyes repülőgép átvételét hosszas procedúra előzte meg, és az átvételi dokumentumok több bőröndöt töltöttek meg. A flottacsere 2005-ben fejeződött be, az utolsó Boeing 737-es Classic repülőgépet 2005 januárjában húzták be a hangárba, és nem sokkal utána érkezett meg az utolsó Boeing 737 Next Generation repülőgép Budapestre. A korábbi tájékoztatás szerint a Boeing 737 Next Generation repülőgépek menetrendbe állítása évi több milliárd forint megtakarítást jelentett a Malév üzemelési költségeiben.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)