A MÁV Zrt. és a Resti Zrt. többségi tulajdonosai: a Lázár és Fiai Kft., a Resdan Invest Kft., valamint a Kiron Invest Kft. pénteken előszerződést kötöttek, amely értelmében a Resti 85,58 százalékos részvénycsomagját a MÁV-nak értékesítik, így a MÁV meghatározó állomási területei mentesülnek a megörökölt haszonélvezeti szerződéstől, azok fejleszthetővé és hasznosíthatóvá válnak. A megállapodás nyomán megindulhat az üzletrészek részletes vagyonértékelése, majd erre alapozva a tranzakció lezárása.
A MÁV és a Resti tulajdonosai között 1991-ben megkötött szerződésben foglaltak (fejlesztések, franchise rendszer kialakítása) elmaradtak, így a vasútállomások korábbi szolgáltatásai – különösen a meleg konyhás étkeztetés – folyamatosan megszűntek. Helyüket számos helyszínen profilidegen szolgáltatások vették át, így például játékautomatákat üzemeltető vendéglátó helyek, használt ruha üzletek. Az uniós forrásokból, részben a NIF Zrt. valamint részben a MÁV Zrt. által kezdeményezett állomási fejlesztések során a már bejegyzett haszonélvezeti joggal terhelt területek egy részét szükséges vasútüzemi, utasforgalmi célra is felhasználni, ez azonban mindezidáig nem ritkán akadályba ütközött.
A hosszú ideig tartó tárgyalások eredményeképpen a pénteken aláírt előszerződés alapján a Resti Zrt. 85,58 százalékát kitevő részvénycsomag mintegy 2 milliárd forintért kerülhet a MÁV Zrt. birtokába, így a MÁV Zrt. a Resti Zrt. kizárólagos tulajdonosa lesz.
„A konstrukció nehézségét az eltérő tulajdoni szerkezet jelentette, így abban láttuk a helyzet megfelelő feloldását, ha az állam átveszi a magánkézben lévő tulajdonrészeket. Magyar vállalkozókként úgy gondoljuk, hogy ez a lépés a vasút fejlesztését szolgálja, amelyhez kompromisszumkészségünkre is nagyban szükség volt.” – nyilatkozta Lázár Vilmos, a Resti Zrt. egyik tulajdonosa és igazgatóságának tagja.
Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kifejtette, hogy „A részvénycsomag átvétele eredményeként a MÁV Zrt. meghatározó állomási területei mentesülnek a megörökölt haszonélvezeti szerződés kötöttségeitől, így azok az utaskomfort növelése, és az állomási szolgáltatások kiterjesztése érdekében fejleszthetővé és hasznosíthatóvá válnak.”