További Magyar cikkek
Az időzítést az elnök az egyesület támogatottságának növekedésével indokolta. Vécsei Mihály szerint ugyanis mostanra értek el akkora támogatottságot és méretet, amely megfelelő súlyt jelent a minisztériumi egyeztetéshez, amelyen elsősorban a tárca elképzeléseivel szeretne megismerkedni az egyesület.
Vécsei Mihály hangsúlyozta: ahogy a légiközlekedési piac is napról napra változik, úgy igényel újabb és újabb üzleti modellt egy budapesti központú légitársaság beindítása. Az egyesület több befektető csoporttal is egyeztetett már, Vécsei szerint életképes elképzeléseket is megismerhettek, amelyek mellé a saját szakmai programjukat is kidolgozzák. Az egyesület jövő kedden ismertetné az eddig történteket, és az elnök nem tartotta kizártnak, hogy akkor a szakmai programjuk egyes elemeiről is beszámolnak majd.
Vécsei Mihály az általuk megismert üzleti elképzelésekkel összefüggésben a nemzeti összefogást hangsúlyozta, sürgette. Úgy vélte: a különböző gazdasági csoportok összefogásával nemcsak egy 4-5 géppel üzemelő, hanem akár egy annál nagyobb légitársaságot is létre lehetne hozni. A különböző elképzelések összehangolására pedig a minisztériumnak jó lehetősége lenne - tette hozzá.
Mernek nagyot álmodni
A Malért civil szervezet a Malév február 3-i leállását követően nem sokkal alakult meg egy új nemzeti légitársaság piaci alapon történő létrehozása érdekében. Akkori számításaik szerint 80-100 milliárd forintnyi humán tőkével rendelkeznek, legalábbis ennyibe kerülne az egyesület szerint 1.500 munkavállaló, közöttük pilóták és légi utaskísérők kiképzése. A Malévtól éppen ennyi embert küldtek el.
Vécsei Mihály egy múlt heti konferencián beszélt Déri Tamás, volt Malév-vezérigazgató nevével fémjelzett csoportosulás terveiről egy új nemzeti légitársaság megalakítására. Eszerint 1-2 héten belül döntés kellene egy nagyobb légitársaságra "rárepülő", vagy a Malév újra aktiválását jelentő légitársaságról. Korábban Vécsei azt mondta, hogy szóbeli támogatások mellett már pénzbeli ígéretekkel is rendelkeznek.
A vákuumra mennének
Fehérvári Géza, jelenleg még a Malév vezérigazgató-helyettese pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy egy új légitársaság versenyelőnyt jelentene a korszerű technikája és a fiatal flottája miatt. A Malév leállásával a 1,5 millió átutazó hiánya miatt vákuum keletkezett, a "vákuum pedig a fizika törvényei szerint nem tartós állapot" - fogalmazott. Az új légitársaságot gyorsan meg kellene alapítani átszálló utasokra is építve. Két típusból, 30-40 repülőgépből álló flottát kellene fokozatosan felépíteni regionális és középtávú fuvarozásra, ahogy azt a Malév menedzsmentje fél éve javasolta. A flottát három év alatt lehetne kiépíteni - vélekedett.
Lapunk többször érdeklődött az NFM-nél, hogy hogy áll az ígért új légitársaság beindítása, ám érdemi válaszokat nem kaptunk.