A felhőszolgáltatásra épít a Telekom új gigacége

2012.09.27. 12:18 Módosítva: 2012.09.27. 12:48
Hazánk egyetlen teljes körű infokommunikációs technológiai (IKT) termékportfólióval rendelkező szolgáltatójaként kezdi megújult működését a T-Systems Magyarország Zrt. 2012. október 1-jén.

Az új, 100 százalékos Magyar Telekom-tulajdonban lévő vállalat, négy nagy múltú, a hazai piacon meghatározó iparági szereplő egyesítésével jön létre.

Az elődcégeknél felhalmozott tudásnak és tapasztalatnak köszönhetően Magyarország piacvezető IKT-vállalata született meg, amely a mindennapi működéshez elengedhetetlen, teljes körű távközlési és IT infrastruktúra-, alkalmazásfejlesztési, illetve rendszerintegrációs szolgáltatásokat tud nyújtani ügyfeleinek - mondta el a Telekom vezérigazgatója, Christopher Mattheisen.

Az új T-Systems integrált megoldásaival, nem utolsó sorban pedig kényelmes, hatékony és személyre szabható egycsatornás kapcsolattartási modelljével máris több mint 5500 nagyvállalati és államigazgatási ügyfelet szolgál ki.

Ez nemcsak a hazai mezőnyben teszi piacvezető céggé, de egyúttal Európa egyik legjelentősebb infokommunikációs technológiai vállalatává avatja.

Az új T-Systems Magyarország közel 2000 munkatársával, cégkompetenciái összehangolásával és rugalmas megoldásaival szakértő partnerséget és biztonságos infokommunikációs hátországot kínál ügyfelei, munkavállalói és partnerei részére – meghatározóan alakítva a magyarországi vállalkozások, ezáltal a magyar gazdaság jövőjét is. 2012 őszén mérföldkőhöz ér a T-Systems Magyarország Zrt megújulása. A Dataplex Kft., az ISH Kft. és az IQSYS Zrt. leányvállalatok beolvadásával a vállalat Magyarország legnagyobb és egyetlen teljes körű termékportfolióval rendelkező infokommunikációs (ICT) szolgáltatójává válik a folyamat eredményeként.

Christopher Mattheisen az MTI kérdésére elmondta: az új szolgáltatócég működése jelentős bevételnövekedést hozhat a cégcsoportnak. Hozzátette: ehhez elsősorban az kell, hogy a magyar gazdaság is kilábaljon a jelenlegi válságból, és így a cégek képesek legyenek erőforrásokat szánni az ilyen jellegű szolgáltatásokra.

Kifejtette, hogy különösen az úgynevezett felhő szolgáltatások hozhatnak új ügyfeleket és ezen keresztül több bevételt. Ez a fajta szolgáltatás ugyanis kevesebb befektetést igényel a vállalatoktól, mintha maguknak kellene az infrastruktúrát beszerezniük, továbbá segít hatékonyabbá tenni a működésüket. Úgy vélte, hogy mindezen előnyök miatt erre az szolgáltatásra nehéz gazdasági helyzetben is van kereslet.