Májustól nem kaphatunk a Mol-kutakon 98-as benzint. A cég közleménye szerint piackutatási adatok alapján, valamint a 98-as üzemanyag iránti csökkenő keresletre reagálva szüntetik meg május 1-jétől ennek a benzinfajtának a forgalmazását. A Mol ugyanakkor nem szünteti meg a 98-as gyártását, vagyis más töltőállomásoknak továbbra is értékesítik.
A Slovnafton sem lesz
A Mol-kutakon és a cég tulajdonában lévő külföldi hálózatok közül a szlovákiai Slovnaft-töltőállomásokon májustól már csak 95-ös és EVO benzineket lehet vásárolni, utóbbiakat azoknak ajánlják, akiknek magasabb oktánszámú benzinnel üzemel az autójuk. Mivel a közlemény nem tér ki a szintén Mol-résztulajdonban lévő horvát INA hálózatára, ott feltehetően továbbra is lehet 98-as benzint venni.
Nem a Mol az első, amely "saját márkás", prémium kategóriájú és minőségű benzinjének bevezetésével felszámolja a 98-as benzin piacát és megszünteti az árusítást. A Shell, amely V-Power néven forgalmazza prémium benzinét, már tavaly januárban megszüntette kútjain a 98-as értékesítését.
Néhány százalékos részesedése volt
A Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára is azt mondta kérdésünkre, hogy bár a saját márkás benzinek értékesítési adatai vállalati titoknak számítanak, ezek előretörésének "nyilván meghatározó szerepük van a 98-as visszaesésében". Wilde György tájékoztatása szerint az idei első negyedévben a tagvállalatok kútjainál 350 millió liter 95-ös és mindössze 20 millió liter 98-as fogyott.
Ebben a statisztikában azonban a 98-asnál jelennek meg a "prémium" benzinek. A főtitkár becslése szerint a klasszikus, szuperplusz 98-as (szuperplusz) piaci részesedése csupán néhány százalék lehet.
A 91-es tűnt el legutóbb
Legutóbb a 91-es benzin forgalmazása szűnt meg az országban. A két évvel ezelőtti döntésnek is piaci okai voltak, a 91-es részesedése ugyanis 2 százalék alá csökkent.
A világban nem hazánk lesz az első, ahol nem lehet 98-ast venni. Wilde György tudomása szerint Olaszországban csak 95-ös benzin van, Németországban viszont még 91-est is forgalmaznak a 95-ös, a 98-as és az adott cégek "prémium" benzinei mellett. A szakértő szerint hosszabb távon csak a 95-ös és a "prémium" minőség marad meg, részben azért, mert 1990 óta csak olyan benzines autó gyártható Európában, ami képes üzemelni 95-össel.