Ahogy az Index hajnalban megjósolta, ismét, immár harmadszor a svájci Stadlert hirdette ki a MÁV a 30+30 elővárosi villamos motorvonat beszerzésére kiírt közbeszerzési tender győztesének.
A vasúttársaság a kanadai-német Bombardier változatlan, tehát bizonyos feladatokra - évente és férőhelyenként - egy eurócentet kérő ajánlatát ugyanúgy érvénytelennek nyilvánította, mint legutóbb, így egyedül a Stadler maradt versenyben.
A MÁV közleménye szerint ők azt olvasták ki a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) határozatából, hogy a centes ajánlatok "nem biztosítják a verseny tisztaságát, a két pályázó ajánlatának összehasonlíthatóságát". Továbbá "a nem valós árelemek megadása jogsértő helyzetet idéz elő, az ilyen ajánlat értékelése jogszerűen nem valósítható meg."
A Bombardier most is a KDB-hez fordul majd jogorvoslatért - közölte az Indexszel Dian József, a Bombardier dunakeszi vállalkozásának vezérigazgatója. Szerintük ugyanis ők mindent teljesítettek, amit a KDB-határozat előírt számukra. Vagyis - miközben fenntartották a centes értékeket - a bizottság előírásainak megfeleleően beadták a valós árelemeket tartalmazó adatsort is. A MÁV döntését ezért jogellenesnek tartják.
Gyakorlatilag tehát a KDB döntheti el, milyen motorvonatok érkeznek Magyarországra. Ha ugyanis nem tiltja meg a szerződéskötést a MÁV és a Stadler között, a két fél minden bizonnyal aláírja a papírokat a törvényben előírt egyhetes türelmi idő után. Ebben az esetben aligha lehet megváltoztatni a döntést, bármit is döntsenek a bíróságok a Bombardier beadványaira. Ha viszont a döntőbizottság most is megtiltja a szerződéskötést, ismét nyílttá válik a verseny.