Megkezdték hétfőn az M7-es autópályát és a horvát A4-es sztrádát összekötő Mura-híd pilléreinek betonozását a horvát oldalon, Goricannál – tájékoztatott a horvát kivitelező. A zágrábi Hidroelektra Niskogradnja d. d. építésvezetője elmondta: a szeptemberben indult alapozási és cölöpverési munkálatokat követően az első pillérek betonozását kezdték meg.
A 216 méter hosszú, a leállósávokkal együtt kétszer három sávos közúti átkelő hídfői a horvát és a magyar oldalon is elkészültek már. Josip Forko elmondta: a két hídfő között négy pilléren áll majd a kétszer 14 és fél méter széles, enyhén ívelő útszerkezet. A három műszakban készülő híd építésének következő fázisában a folyóban, a Mura szintje alatt, vízzáró szerkezetekben végzik a további pillérek betonozását, várhatóan a jövő héttől.
Az M7-es autópálya és a horvát A4-es sztráda összeköttetéseként szolgáló híd építését nemzetközi pályázaton nyerte el tavaly a zágrábi cég. A magyar oldalon már elkészült a hídhoz vezető utolsó útszakasz. A horvát oldalon hiányzó 1300 méter megépítésére szóló tender bontása január 25-én lesz – közölte a munkára ugyancsak pályázott Hidroelektra építésvezetője.
A sztrádaszakasz és a híd így várhatóan együtt készül el szeptember végére, amikortól Budapest és az Adria partján fekvő Fiume (Rijeka) között teljessé válhat az autópálya-összeköttetés.
A nyolcmillió euró értékű hídberuházást fele-fele arányban a magyar és a horvát állam finanszírozza, a terveket az Uvaterv készítette. A zágrábi kivitelező a horvátországi autópályák építésében már jelentős tapasztalatokat szerzett, az útpálya mellett számos híd és alagút építését végezte.
Josip Forko beszámolt arról is, hogy várhatóan a Hidroelektra Niskogradnja készíti el a Dubrovnik felé vezető tengerparti sztráda egyik legjelentősebb beruházását, a boszniai tengerpartot a vízen kikerülő hidat. A Peljesac-félszigetnél tervezett híd méreteire jellemző, hogy alatta a legnagyobb tengerjáró hajók is átkelhetnek majd.