Harry Stonecipher, a Boeing vezérigazgatója egy befektetői konferencián úgy vélekedett, hogy az Airbus az állami támogatások és a piacinál alacsonyabb kamatú hitelek miatt valójában nincs versenyhelyzetben, amikor olyan nagyszabású fejlesztéseket végez, mint az A380-as óriásgép projektje.
Az Airbus rengeteg gépet gyárt és ezzel a Boeing kárára növeli piaci részesedését, miközben minden bizonnyal nem nyereséges, mert ha az lenne, nem lenne szüksége állami támogatásra és olcsó hitelekre - érvelt Stonecipher. Az 555 üléses gép megépítése szerinte egyébként óriási hiba az Airbus részéről, mert ekkora gépekre nem lesz olyan nagy világpiaci kereslet, amekkorát az Airbus jósol.
A Boeing vezére nem nyilatkozott arról, hogy mikor nyújtanak be hivatalosan panaszt az USA kereskedelmi főmegbízotti hivatalának az Airbus tisztességtelen gyakorlata miatt. Az USA és az EU által 1992-ben kötött szerződés szerint a kormányok az új gépek fejlesztésével és forgalomba állításával járó költségek maximum harminc százalékát finanszírozhatják, és az uniós országok ennek alapján hiteleket vagy hitelgaranciákat nyújtottak minden Airbus-típushoz, beleértve az A380-as óriásgépet is - emlékeztet a Reuters.
Az Airbus mindenesetre határozottan visszautasította, hogy állami támogatásokat kapna. Csupán olyan forrásokhoz jutnak a kormányoktól - mondta a csoport szóvivője - , amelyeket vissza kell fizetniük, így a finanszírozás teljes mértékben összhangban van a nemzetközi kereskedelmi megállapodásokkal.