A Lidl után újabb hard diszkontlánc tervezi Magyarországi megjelenését, értesült a Mai Piac kereskedelmi szaklap. Az Aldi, amely egyelőre piacvezetőnek számít Németországban a Lidl előtt, már építeni kezdte 140 ezer négyzetméter alapterületű logisztikai központját Biatorbágy mellett, az M1-es út közelében. A társaság elkezdte a munkatársak keresését is.
A közép- és felső vezetők várhatóan egy-másfél évet töltenek majd Németországban, amelyből arra lehet következtetni, hogy az Aldi - hasonlóan a Lidlhez - csak többéves itt tartózkodást és hálózatépítést követően jelenik meg a vásárlók előtt is. Vagyis a számítások szerint legkorábban 2006 végén vagy inkább 2007 elején indítja útjára keménydiszkont-hálózatát. Az Aldi rendkívül erős versenyben áll a Lidllel, az árháború a két cég között időről időre kiéleződik, amelynek a német vásárlók örülhetnek a leginkább.
A hírek szerint az Aldi komolyan érdeklődik a magyar Profi üzletlánc iránt, amely tavaly 38 milliárd forint forgalmat ért el és 67 élelmiszerüzletet működtet. A Csemege-Match Kereskedelmi Rt.-hez tartozó Profi esetleges eladásáról Sztanka-Tóth Magdaléna, a társaság külkapcsolati igazgatója nem tud, és mint mondta, nem is hallott ilyen híreket. A belga Delhaize-csoport a Csemege-Matchon kívül közvetve érdekelt a Cora-áruházakat működtető Magyar Hipermarket Kft.-ben is.
A csoporthoz tartozó láncok eladásáról időről időre hírek reppenek fel, ám ezek általában a piaci pletykák szintjén maradnak. Az Aldit egy testvérpár alapította, a társaság immár 5000 üzletet működtet világszerte. A két alapító Németország harmadik és negyedik leggazdagabbja, úgy, hogy a hírek szerint minden eladott termék után mindössze egy cent hasznuk van.