Nyilvánosság ereje
Mesterházy Attila, az ifjúsági, családügyi, szociális és esélyegyenlőségi tárca politikai államtitkára a távirati irodának elmondta, hogy a miniszterelnök kezdeményezésére ősztől konzultációkat folytatnak a fogyasztóvédelem bevonásával a multinacionális cégek, illetve a lakossági szolgáltatók képviselőivel a kérdésről.
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnek jelenleg nincs hatásköre arra, hogy beleszóljon az árképzésbe - közölte az Index kérdésére a felügyelőség helyettes szóvivője. A kampány lényege az lesz, hogy a lakosság figyelmét felhívják az ügyre. A fogyasztóvédők pedig soros ellenőrzéseik során figyelik, hogyan alakulnak az árak.
Az év hátralévő részében a minisztériumokkal közösen felállítanak egy olyan kritériumrendszert, melynek segítségével ellenőrizni tudják, a kereskedők végrehajtják-e az árcsökkenést - mondta Siklósi Máté. Ha az árkommandó úgy látja, hogy az árakban nem jelenik meg az öt százalékos csökkentés, akkor a nyilvánossághoz fordulnak. Vagyis a kampány során inkább kommunikációs eszközökkel élnek majd.