Az Audi az idén is 200 millió euró körüli összeget fordít beruházásokra az 1,6 millió négyzetméteres gyárban, jórészt a motorgyártó kapacitás további bővítésére - mondta a Világgazdaságnak Lőre Péter, a társaság PR-vezetője.
Az Audi AG eddigi győri beruházásainak öszszege meghaladja a 3,3 milliárd eurót, és a cég kivitele adja a teljes magyar export 9 százalékát. A vállalat az ország második legnagyobb exportőre, alkalmazottainak a száma egy év alatt ötszázzal, közel hatezerre bővült.
A múlt szerdán elkészült jubileumi modell egy narancssárga Audi TTS Coupe. Az osztrák megrendelésre készült autót egy kétliteres, 200 kW (270 LE) teljesítményű TFSI benzinmotor hajtja.
Igaz ugyan, hogy március végéig a járműgyár kevesebb kocsit szállított ki, mint a tavalyi első negyedévben, rendelésállományunk azonban azt mutatja, hogy év végéig több autót szerelünk össze, mint 2007-ben - mondta Lőre Péter, hozzáfűzve: a nagyobb rendelésállomány annak is köszönhető, hogy a TT két kivitele mellett november vége óta az Audi A3 cab-riolet is Győrben készül.
A cég két hete küldte szét a márkakereskedőknek az első 3500 darabos szállítmányt, s az új modell forgalmazása világszerte egyszerre, a napokban kezdődött meg. Az Audi TT sportkocsik összeszerelése 1998 tavaszán kezdődött Győrben. Már az első gyártási évben 13 000 TT Coupe hagyta el a szerelőszalagot, a következő év őszén pedig megkezdődött a TT Roadster összeszerelése is. A két sportmodell mellett átmenetileg az Audi A3 és S3 modelljei is készültek a győri járműgyárban.
Az Audi Hungaria első negyedéve a motorgyártás területén is sikeres volt: a tavalyi azonos időszakhoz képest 1,2 százalékkal több, 519 660 motort szállított a Volkswagennek. A termelés kezdete óta összesen több mint 15,4 millió motor készült. Ezenfelül a motorgyártás új, napi termelési rekordot ért el: 24 óra alatt 8087 egység készült a gyárban. A négyhengeres common-rail dízelmotorokból jelenleg 700 egység készül naponta.