Uniós támogatás
A fejlesztési program tervezett költségvetése 2003-2006 között 1056 milliárd forint, amely a gyorsforgalmi projektek mellett egyéb kiemelt közúti beruházásokat is tartalmaz. Magyarország az uniós csatlakozását követően a kohéziós és strukturális alapból is felhasználható forrásokhoz jut, amelynek egy részét a közúti infrastruktúra fejlesztésére lehet fordítani.
A jelenleg az M30-ason, az M3-ason, az M7-es két szakaszán, valamint az M70-esen van folyamatban kivitelezési munka. Közülük hármat - Polgár-Görbeháza (M3), Becsehely-Letenye (M7), Letenye-Tornyiszentmiklós (M70) - az idén szeptemberben adnak át, a Nyékládháza-Miskolc közötti (M30) szakaszt novemberben, az M7-es Balatonszárszó-Ordacsehi 19,5 kilométeres szakaszának kivitelezési munkáinak pedig 2005. június 30-a a tervezett befejezése. Az öt szakasz elkészültével összesen 76,5 kilométerrel bővül a sztrádahálózat.
Májusi szerződés
Nyolc sztrádaszakasz építésére az NA Rt. tavaly decemberben írta ki a közbeszerzést. Közülük öt projektnél (összesen 164 kilométer) májusban várható a szerződéskötés. Három eljárás még az ajánlattételi szakaszban van.
Az Európa-terv részeként, a gyorsforgalmi úthálózat bővítéséről született tavaly márciusi kormányhatározat rendelkezik az országos közúthálózat fejlesztésének, fenntartásának és üzemeltetésének hosszú és középtávú feladatairól, valamint finanszírozásának egyes kérdéseiről. Ez meghatározza a gyorsforgalmi úthálózat elemeinek kiépítését.
A programot megerősítette a 2003. évi sztrádatörvény, amely 2007-ig határozza meg a fejlesztési célokat és rendel hozzá költségvetési forrásokat. Ennek alapján 2006 végéig megépül további négyszáz, majd 2007 végéig pedig újabb 205 kilométer autópálya, illetve autóút.