A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa szerint a Colgate-Palmolive Magyarország Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított azzal, hogy televíziós reklámjaiban azt állította, illetve sugallta, hogy a Colgate Total fogkrémek valamennyi más fogkrémnél hatásosabbak. A Versenytanács a jogsértő vállalkozást 257 millió forint bírság megfizetésére kötelezte.
A teljes fogorvosi szakma véleményének sugalló állítások, mint pl. "Colgate Total. A fogorvosok választása.", illetve a "Colgate Total. A fogorvosom választása." a Versenytanács álláspontja szerint alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére. E két kijelentés a mindennapi értelemben azt jelenti, hogy a szakértelemmel rendelkező fogorvosok többsége a Colgate Total fogkrémet választja, holott a Colgate álta készíttetett felmérés szerint is csak hatoduk ajánlja a Colgate Total fogkrémet pácienseinek, illetve negyedük használja maga is a Colgate Total fogkrémet. Ebből következik, hogy öthatoduk más fogkrémet ajánl, és háromnegyedük más fogkrémet használ.
A reklámok olyan állításokat tartalmaznak, hogy: "Nincs még egy olyan fogkrém, amely jobb védelmet nyújtana"; "Csak a Colgate Total szabadalmazott formulája segít leküzdeni a szájban fellelhető mind a 12 problémát és véd 12 órán át."
Mivel a fenti állítások olyan kérdésekre vonatkoznak, melyeknek valódisága nem állapítható meg egyértelműen az eljárás során beszerzett tudományos cikkek alapján, így a Colgate-Palmolive magatartása a versenytörvénybe ütközőnek minősül - állítja a versenyhivatal.
A Colgate-Palmolive Magyarország vitatja a Gazdasági Versenyhivatal döntését. A cég a határozat tanulmányozása után dönt a következő lépésekről.