További Magyar cikkek
Az Index szerette volna megkérdezni a Corától, miért kezdett saját márkás termékeket árusítani, illetve hol gyártják ezeket a cikkeket, de az áruház egy hét alatt sem válaszolt írásban feltett kérdéseinkre.
Sikeres sajátmárkák
Magyarországon több ezer saját márkás termék kapható, a legtöbb közülük a Tescóhoz tartozik. A diszkontáruházak, a Penny, Plus és Profi együttes forgalmának 25 százalékát adják a saját márkás termékek. A Gfk Hungária Piackutató felméréséből kiderül, hogy Magyarországon tavaly 300 milliárd forintot költöttünk sajátmárkás termékekre. A 2000-es évhez képest duplájára nőtt a saját márkák részesedése a napi fogyasztási cikkek között, a fogyasztók minden hetedik forintjukat ilyen cikkekre költik.
A kutatás szerint azokból a termékekből vásárolnak inkább saját márkás termékeket a fogyasztók, melyek úgynevezett alacsony involváltságúak, vagyis ezek vásárlásához nem kötődik érzelem. Ilyenek például a sütőporok, vaníliás cukor, sűrített tej, papírzsebkendő. A Gfk Hungária szerint a tejszínhabpiac 42 százalékát, a vaj és mélyhűtött zöldségek piacának harmadát a sajátmárkák teszik ki. Ezzel ellentétben viszont sokkal kevesebbet (a piac három-négy százaléka) veszünk saját márkás teából, csokoládéból vagy samponból.
A "Cora gazdaságos" melegítőt, tornacipőt, motorolajt egyelőre a polcokon hagytam, de azt nem álltam meg, hogy megvegyek néhány Winny élelmiszert és tisztálkodó szert. A virsli (negyed kiló: 89 forint) olyan, mint a többi olcsó, szójával dúsított, főzés közben szétrobbanó, de ehető termék. A meggybefőttben sem találtam magot, se más hibát, jó, a gyümölcsszemek nem voltak tökéletesen szabályosak, de ki vár el ilyesmit 179 forintért (720 milliliter). Szintén nem csalódtam a sajttal, sonkával töltött panírozott pulykamellérmékben (1 kiló 595 forint). A jegesteának ugyanolyan torokkaparóan maró az íze, mint a többi gazdaságos ájsztínek, de különben rendben van, sőt, külön örültem, hogy cukor helyett édesítővel készült (fél liter: 59, 1,5 liter: 79, 5 liter: 249 forint).
A korpás és zsíros hajra való sampon kissé túl híg, ezért több fogyott belőle, mint a szokásos, de azért használható, a hajam is tiszta lett tőle. Illata olyan, mint a többi terméknek, amelyre azt írják, hogy gyógynövénykivonatot tartalmaz (119 forint literje). A tusfürdőnél viszont szerintem elszámították magukat a Cora tervezői, akik - hasonlóan az IKEA-s mérnökökhöz - alighanem az árcédulát tervezték meg először (1 liter: 109 forint). Ez a termék már annyira híg, hogy kifejezetten gondot okoz a fürdés vele, valahogy nem érzi az ember, hogy tisztul a bőre, de legalább sok fogy belőle. Ráadásul a spórolásban odáig mentek, hogy a kilónyi terméket a lehető legvékonyabb falú polietilén-tereftalát (PET-) palackba töltötték, így nyitás után csaknem magamra öntöttem az egészet. Garasoskodó honfitársaink bizonyára úgy használják majd a Winny tusfürdőt, hogy előbb áttöltik valamilyen márkásabb csomagolásba. A termékcsalád folyékony szappanja viszont sokkal sűrűbb, teljesen megfelel a célnak, a gránátalmaillattal sincs baj.
konzumidióta