Bár a hitelkártyák száma rohamosan növekszik a magyarországi piacon, a bankok gyakorlatilag változatlan – jellemzően 25 és 50 százalék közötti – THM-mel árulják a konstrukciókat. Ennek ellenére a hitelkártyapiacon érdekelt hitelintézetek meglehetősen szemérmesen nyilatkoznak a szerződésbontások arányáról, hozzátéve, hogy folyamatos monitoringgal igyekeznek kézben tartani az állományukat. Az árazási szint ugyanakkor arra enged következtetni, hogy a hitelkártyáknál az átlagosnál nagyobb, a fogyasztási hitelekéhez hasonló bedőlési aránnyal dolgoznak a bankok.
A viszonylag nagy kockázati szint ellenére úgy tűnik, a bankoknak mégis megéri erre a területre koncentrálni: a hazai hitelkártyapiac az utóbbi két évben rendkívül gyors ütemben nő, és rohamosan fejlődik a plasztikok elfogadói hálózata is. Az MNB adatai szerint tavaly év végén már közel 1,6 millió hitelkártya volt forgalomban, ez az adat másfélszerese a 2005-ösnek, és háromszorosa a két évvel korábbinak.
A co-branded (társmárkás) konstrukciójú kártyáknál még gyorsabb a növekedés: arányuk egy év alatt duplájára, 17 százalékra emelkedett. A piac egyébként a hitelkártyáknál is koncentrált: az 1,6 millió kártyából csaknem egymilliót öt hazai bank bocsátott ki.
Magyarországon tavaly csaknem 1000 milliárd forintot költöttek el bankkártyával az ügyfelek, ez több mint negyedével szárnyalja túl az egy évvel korábbit. Az elfogadói hálózat szintén dinamikus ütemben bővül. A hazai piacon legelterjedtebb Visa és MasterCard kártyákat elfogadó üzletek száma a 2006 végéig tartó egy év alatt harmadával, 26,7 ezerre bővült, és csaknem kétszeresére, 15,4 ezerre emelkedett azoknak a helyeknek a száma is, ahol az OTP Bank által kibocsátott Amex kártyákkal fizethet az ügyfél.
A hitelkártyapiac ugrásszerű bővülésének köszönhetően Magyarország nemzetközi összehasonlításban sem áll rosszul: 2005 végén az egy főre jutó bankkártyák száma nálunk már 0,73 volt – a legtöbb a visegrádi államok között –, de a teljes kelet-közép-európai térségnek is a középmezőnyében foglaltunk helyet. A fejlődésnek ugyanakkor még bőven van tere: Ausztriában 1,08, Belgiumban pedig 1,52 az egy főre jutó átlagos kártyaszám.
A bankok tapasztalatai szerint ráadásul már elég széles azoknak az ügyfeleknek a köre, akik a hitelkártya igénylését követően azt az alapfunkciónak megfelelően rendszeresen használják, és tisztában vannak a termék tulajdonságaival. A Citibank szakértőinek véleménye szerint a következő tíz évben újabb 80 százalékkal nőhet a klasszikus hitelkártyák száma Magyarországon, egy felmérés adatai szerint pedig a co-branded kártyák száma 22 százalékkal emelkedhet négy év alatt a régióban.