Árpád
-2 °C
3 °C

Csányi tovább terjeszkedik

2006.09.19. 07:19
Csányi Sándor, az OTP elnök-vezérigazgatójának saját reklámcége megkapta a Versenyhivatal jóváhagyását a járműreklámokra szakosodott Promoteam felvásárlására.
Tovább bővült a Csányi-csoport. Az OTP Bank meghatározó személyisége, Csányi Sándor érdekkörébe tartozó Multireklám Köztéri Médiaügynökség Zrt. 100 százalékos tulajdonossá vált a Promoteam Médiahasznosító Kft.-ben. Az akvizíció a versenyhivatali jóváhagyás után immár jogerős; a vételárat a felek nem hozták nyilvánosságra.

Megvan a metró

A járműreklámokra specializálódott - főként vidéki közlekedési vállalatok járművein több ezer felületet értékesítő - Promoteam tavaly 820 millió forintos nettó árbevételt ért el. Tombor András, a Multireklám vezérigazgatója lapunkat arról tájékoztatta, hogy a Promoteam megvásárlásával a cég, amely a Peron Kft.-nek is résztulajdonosa, az óriásplakátok piaca mellett a járműreklámok területén is meghatározó szereplővé vált. A Multireklám a nyáron vásárolt 75 százalékos tulajdoni hányadot a romániai Effect Mediában. A vételárat akkor sem hozták nyilvánosságra, ám a Ziarul Financiar pénzügyi lap értesülései szerint a magyar vállalat a pakettért 5-10 millió euró közötti összeget fizetett.

Érdekeltségek az élelmiszeriparban
Csányi Sándor mára meghatározó pozíciókat szerzett a hazai élelmiszeriparban is. A szegedi Sole-Mizo Rt.-vel a tejágazatban, a szintén szegedi Pickkel és a pécsi Délhússal a hússzektorban tett szert piacvezető szerepre. (Mint beszámoltunk róla, a Délhús januártól beolvad a Pickbe.) A bankvezér birodalmának részét képezi a villányi Csányi Pincészet Rt. és a tízezer hektáron gazdálkodó Dalmand Rt. is. Agrárérdekeltségeinek éves árbevétele legalább 120-130 milliárdot tesz ki.

Az Effect Media a köztéri reklámok 30 millió eurós román piacán a harmadik legnagyobb szereplő. A BKV-járművek belső felületeit értékesítő Peron Kft.-ben a Multireklámnak 25 százalékos tulajdoni hányada van; a cég negyedik nagy érdekeltsége a Kelet-Közép-Európa 12 országában működő, a neonreklámok területén piacvezető Defi Reklám, amelyben 20 százalékos tulajdonos. A Multireklám tavaly 5 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, 2006-ban a vezérigazgató 6,3 milliárdos forgalomra számít.

183,5 milliárdos Csányi-forgalom

A Csányi-birodalom - a csoporton belüli forgalom nélkül - a Gazdasági Versenyhivatal adatai szerint 2005-ben 183,5 milliárd forint nettó árbevételt ért el. Tavaly év végén kapott zöld utat a GVH-tól a Csányi Sándor százszázalékos tulajdonában lévő Bonitás 2002 Befektető és Tanácsadó Kft., valamint az MFS 2000 Magyar Lőszergyártó Rt. összefonódása. (Az ügyletet 2004 nyarán kötötték; a Bonitás Kft. késve, csak 2004 őszén nyújtotta be az engedély iránti kérelmét. Emiatt a versenyhivatal tízmillió forintra büntette a céget.)

A Lőszergyártó Rt. Magyarország egyetlen központi gyújtású töltények gyártásával foglalkozó vállalkozása. Az ügyletet megelőző évben, 2003-ban nettó árbevétele elérte az 1,3 milliárd forintot, amelynek több mint kétharmada exportból származott. A cégnek 60-100 százalékos részesedése van a pisztoly-, a riasztó- és a katonai lőszerek hazai piacán. Mivel a részvénytársaság tevékenysége semmilyen formában sem kapcsolódik azokhoz a piacokhoz, amelyeken a Csányi-csoport tagjai tevékenykednek, így a GVH nem látta akadályát a Bonitás közvetlen irányításszerzésének.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?