További Magyar cikkek
Hármat fejeznek be
A miniszter elmondta, hogy 2006. első negyedévében az M6-M56 gyorsutak Pécs-Bóly-Szekszárd közötti és az M7-es Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakaszának előkészítése kezdődött meg.
Kitért arra, hogy az idén az első negyedévben eddig átadták a Nyíregyházát elkerülő szakasz első 15,4 kilométerét - igaz, ez a keleti elkerülő nem autópálya, hanem az M3-ashoz majd csatlakozó egy kétszer egysávos főút -, továbbá az M5-ös Szeged-Röszke közötti 14,5 kilométeres szakaszt.
A miniszter elmondta, hogy jelenleg három útszakasz építése befejezéshez közeledik: az M35-ös Debrecent elkerülő 13 kilométeres szakasza, az Ordacsehi-Balatonkeresztúr 26 kilométeres M7-es autópályaszakasz, valamint az M6-os autópálya Érdi tető-Dunaújváros közötti rész.
Kóka János utalt arra, hogy az év végéig további szakaszok átadását tervezik: az M7-es Zamárdi-Balatonszárszó, az M3-as Görbeháza-Nyíregyháza, az M35-ös Görbeháza-Debrecen, az M7-es autópálya Nagykanizsa és Becsehely közötti szakaszokat, továbbá az M8-as autópálya dunaújvárosi Duna-hidat, illetve az 51-es számú főút Dunavecse-Apostag elkerülő utat.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy március 27-én átadják az M7-es autópálya Ordacsehi-Balatonkeresztúr közötti szakaszát.
Kóka János utalt arra, hogy szombat délelőtt megnézték az M6-os autópálya érdi tető-Dunaújváros közötti szakasz építését. Ezzel kapcsolatban megjegyezte: az ideiglenes forgalomba helyezés határideje 2006. március 31-e, ám szerinte az említett szakasz nem úgy néz ki, mint amit a közeljövőben át lehetne adni.
Február végén Derzsi András, az M6-ost építő M6 Duna Autópálya Koncessziós (M6) Rt. igazgatója még azt mondta az Index kérdésére: ha március első heteiben nem lesz folyamatos esőzés, a sztráda időre elkészül, bár már akkor tudni lehetett, hogy bizonyos csomópontokat csak késve adnak át. Azonban az út aszfaltozása, a kopóréteg felvitele sem történt meg időben, így az átadás hónapokkal is csúszhat.
Csak ha kész
Kóka a gyorsút várható elkészítéséről időpontot nem mondott, csak azt hangsúlyozta: akkor fogják átvenni ezt a szakaszt, ha az a szerződéses minőségben készen lesz. Hozzátette, nem hajlandó olyan autópályát átvenni, amely nem felel meg a szerződésben foglaltaknak. A szerződő fél viselni fogja ennek a következményeit, vagyis a magyar állam addig nem fizeti a rendelkezésre állási díjat, amíg nem lesz kész a szerződésben szereplő minőségben a teljes útpálya.
Tóth Judit, a GKM szóvivője az Index kérdésére elmondta: az M6-os átadásának csúszása nem befolyásolja a Hankook dunaújvárosi beruházását, mert a támogatási szerződésben hazánk nem vállalt kötelezettséget arra, hogy mikor épül meg az autópálya. A koreai
A jövővel kapcsolatban Kóka János elmondta, hogy a következő ciklusban az eddigi erőltetett autópálya-építésből fokozatosan a kétszer kétsávos útfejlesztések irányába kell elmozdulni. A miniszter szerint a szabályozás megújítása lehetővé teszi, hogy 20 százalékkal csökkenjenek az autópálya-építés költségei.