A sokféle kis kiszerelésű édesség a karácsonyi szezonon kívül is kelendő, hiszen bolti eladása túllépett a 13 ezer tonnán – derül ki a Nielsen adataiból. Itt 9 százalék a növekedés üteme, ami igen kedvezőnek mondható az általános tendenciák tükrében.
Figyelemre méltó, hogy a szeletes csokoládék fogyasztói átlagára nem emelkedett számottevően. Amíg tavaly augusztus-szeptemberben egy kilogramm szeletes csokoládé átlagosan 1844 forintba került, addig idén ugyanabban a periódusban 1891 forintba. Az emelkedés alig három százalék.
A bolttípusok piaci részesedésénél magas arányt látunk a 400 négyzetméteres és kisebb, hagyományos értékesítési csatornákban. A számok azonban csökkenést jeleznek. A 201-400 négyzetméteres szegmensben 13 százalékról 11-re, 51-200 négyzetméter között 24-ről 23-ra, az 50 négyzetméteres és kisebb boltokban 14-ről 13-ra csökkent a részarány a mennyiségi eladásokból.
Erősödik a modern bolttípusok pozíciója. A szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2500 négyzetméteres üzletek piaci részesedése 30 százalékról 33-ra emelkedett, a hipermarketé pedig 19-ről 20 százalékra.
A lényeges trendek közé tartozik, hogy egyre több kereskedelmi márkás szeletes csokoládét adnak el. Részarányuk a mennyiségi eladásokból elérte a 18 százalékot ez év augusztus-szeptemberében. Egy évvel korábban még csak 14 százalékos mutatót regisztráltak.
A szeletes csokoládé a Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer kategória közül a kilencedik legnagyobb forgalmat bonyolítja le. Csak a feldolgozott húskészítmény, sör, sajt, szénsavas üdítőital, ásványvíz, gyümölcslé, kávé és sós rágcsálnivaló előzi meg.