Jönnének a nagy divatházak, de nincs hová

2006.10.10. 08:01
A divatcsarnok lehet a luxusmárkák új célpontja, de a tőzsdepalotát is átszabhatják luxusáruházzá. A nagy divatházak közül több vonzónak tartja Budapestet, de kevés az üzlethelyiség.

A Louis Vuitton (LVMH) Andrássy úti megjelenése óta szinte lázban ég a hazai ingatlanpiac, milyen márkák jöhetnek még a fővárosba és hová. A Napi által megkérdezettek szerint a luxusmárkák célpontja elsősorban a Divatcsarnok lehet, amelyet a tulajdonos Orco-csoport kifejezetten erre szán.

A cégnél meglehetősen visszafogottan nyilatkoztak, úgy vélik, még korai arról beszélni, hogy milyen márkákkal tárgyalnak az esetleges megjelenésről. Ugyanakkor nem titok, hogy a világ legnevesebb márkagyártóival és forgalmazóival vették fel a kapcsolatot, amelyek ráadásul érdeklődnek Budapest iránt.

Találgatások Gucciról, Armaniról

Nagyjából fél év múlva körvonalazódik, mely cégekkel lehet érdemben is tárgyalni és melyek azok, amelyeket csak teoretikusan érdekel a Belváros. Addig maradnak a találgatások a Gucciról, a Lafayette-ről, a Burberryről vagy a Giorgio Armaniról.

Az Andrássy út renoméjának mindenesetre jót tett az LVMH megjelenése. Jelenléte ugyanakkor egyáltalán nem okoz erős luxusmárka-orientációt, az ingatlanpiaci szakértők szerint a Hugo Bosshoz vagy a Ermenegildo Zegnához hasonló luxusmárkák továbbra sem vetették el az üzlethelyiség-keresést a Váci vagy a Deák Ferenc utcában.

Ugyanakkor az Andrássy út nagy előnye, hogy eddig lényegében szűz terület volt, alacsony bérleti díjakkal. Vagyis a betelepülő luxuskategória adhat igazi arculatot az utcának és a legdrágább divatházak biztosak lehetnek benne, hogy nem települ melléjük egy C&A vagy egy Mango.

Tőzsdepalotából luxusáruház 

A tervek szerint a Tőzsdepalotából is luxusáruház lesz - az ingatlan ugyancsak az Orco tulajdonában van. A beruházás azonban még itt sem érte el azt a stádiumot, hogy bérlői tárgyalásokról lehessen beszélni, az ellenben borítékolható, hogy ebben az ingatlanban a legmagasabb minőség populárisabb változata jelenik majd meg, így például nincs kizárva a több neves márkát forgalmazó Peek & Cloppenburg áruházlánc betelepülése.

Megfigyelők szerint Budapesten régóta nem az a kérdés, van-e fizetőképes kereslet a luxusmárkák iránt, sokkal inkább az, hogy elő lehet-e húzni a kalapból olyan ingatlanokat, amelyeket a meglehetősen finnyás divatházak is elfogadnak. A Belvárosban ugyanis a pince- és földszinti helyiségek a leggyakoribbak, az ilyen üzleteket viszont nem kedveli a luxuskategória.

Itt a legmagasabb besorolású ingatlanok havi bérleti díja 100-120 euró között mozog négyzetméterenként, és meglepő módon az Andrássy út felé haladva ez a díj egyre csökken. Janikovszky János, az Ermenegildo Zegna üzletének tulajdonosa kifejtette: szerinte nincs probléma a belföldi kereslettel, az már most világosan látszik, hogy a bolt a belföldi vásárlókra építhet, a törzsvásárlók többsége magyar.