Kikerül
Az elképzelés szerint az épülő gyorsforgalmi utak az állami tulajdonú Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-től a szintén állami tulajdonú Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt.-hez kerülnek. Ezzel pedig az sztrádaépítés kikerül a költségvetési elszámolások köréből.
Ennek oka, hogy az ÁAK jelenleg szinte kizárólag üzleti bevételeiből él, így az államháztartási körön kívülinek számít. Az uniós statisztikai rendszer szerint ha ilyen cég épít sztrádát, az akkor is magánberuházás, ha állami tulajdonban van. A magánbefektetők kihagyása, és az Állami Autópálya Kezelő mellett többek között az szól, hogy a cég rövid idő alatt, akár a nyár elejére átveheti a sztrádaberuházásokat.
A Népszabadság információi szerint az államkassza a trükknek köszönhetően 308 milliárd mínusztól szabadulhat meg, vannak azonban kockázatok. Ha ugyanis a brüsszeli statisztikusok szerint a költségvetés által kifizetett összeg állami támogatásnak minősül, akkor borul az egész rendszer. Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy az ÁAK bevételeinek több mint 51 százaléka a költségvetésből származik, így a társaság, és vele együtt az autópályák is visszakerülnének az államháztartási körbe.