Az Est Médiacsoport már a nyár elején elhatározta, hogy megpróbálja eladni a rádiót, ám az értékesítési kísérlet nem volt sikeres. A tulajdonosok ezután bízták meg az Equilort, hogy nyílt ajánlattételi felhívást tegyen közzé.
Bár a rádió veszteséges volt, már korábban is érdeklődtek vevők iránta. Információnk szerint a működtetés minimális költsége eléri a havonkénti 5-8 millió forintot. Ez a költség csupán a műszaki eszközök lízingdíját, a sugárzási szerződések díját és a frekvenciabérletet fedezi, a műsorkészítés ára - munkatársak bére, jogdíjak, stb. - még ezen felül terheli az üzemeltetőt.
Sok az érdeklődő
Az elmúlt időszakban körülbelül 15 befektető érdeklődött a radiót üzelmeltető cég megvásárlása iránt, ezek háromnegyede szakmai befektető - mondta el kérdésünkre Szécsényi Bálint, az Equilor munkatársa. Mivel többféle konstrukció is felmerült, most egy újabb körben még több ajánlatot szeretnének begyűjteni, hogy a legjobb áron adhassanak túl a cégen.
Sikeres médiaholding, sikertelen rádió
Az 1992-ben indult ingyenes Pesti Estet kiadó baráti társaság az évek során milliárdos értékű médiaholdingot gründolt, a vidéken is megjelent Est-lapok mellett többek között kávézókat nyitott, elindított az Est.Taxi vállalatot és ma már a Toldi Mozit is üzemelteti.
Az Est FM, vagy másik nevén a Pesti Est Rádió 2000. júliusban kezdte meg működését Budapest körzetében, a korábbi kereskedelmi rádióktól eltérő hangvételű, a 14-40 éves korosztálynak szóló műsorokkal. A szokatlan műsorkoncepció nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: tavaly júliusban új ügyvezető igazgatót neveztek ki a cég élére, majd az idén márciusban 19 műsorvezetőt bocsátottak el, mivel tiltakoztak az alacsony fizetésük és a rádió nem megfelelő infrastruktúrája miatt.