Ár és újdonság
A magyar boltokban a szintén egészséges étrendbe tartozó sajt eladása 25, a tejdesszerté pedig 23 százalékkal növekedett egyik évről a másikra. Az olíva olaj vezető pozícióját a főzési szokások változásának köszönheti. Az olíva olaj célcsoportja kimondottan a modern bolttípusok vásárlója. Az országban 77 kétezerötszáz négyzetméternél nagyobb üzlet működik, és azokban adják el az összes olíva olaj több mint felét.
A gabonapehely, müzli és reggelire való szeletek népszerűsége leginkább a sok újítás miatt növekszik. A müzli ízei közül legkedveltebb a gyümölcsös, majd a natúr következik és a csokis-kakaós. Az is előnye ezeknek a termékeknek, hogy a szeletek ára nem nőtt az utóbbi tizenkét hónap alatt.
A sajtok népszerűségüket az importok és a kereskedelmi márkás termékeknek köszönhetik. Növeli a keresletet, hogy a legkedveltebb sajtok átlagára csökkent egyik évről a másikra. Az egészséget szolgáló tömegtermékek közül a joghurt, zöldségkonzerv és ásványvíz forgalma nőtt az átlagot meghaladó mértékben.
Diéták és wellness
A magas protein- és alacsony szénhidráttartalmú étrendet diktáló diéták terjedése miatt általában jobban fogy a hús, hal, tojás, és egyes tejtermékek. A jó közérzetet, súlycsökkenést segítő alternatív élelmiszerek egyre inkább szokásba jönnek. Ez magyarázza az olíva olaj és az édesítőszerek iránti kereslet fellendülését. A gyümölcs- és zöldségfélék szintén beleillenek az egészséges étrend-trendbe.
Havonta új termékek százai igyekeznek felhívni magukra a boltokban a figyelmet, és a vásárlók egy részét kipróbálásra ösztönzik - állapítja meg Nevihostényi Éva, az ACNielsen marketing igazgatója. Sikereket hosszú távon azonban csak azok a termékek érnek el, amelyek fenntartható fogyasztói igényeket elégítenek ki, mint például az egészséges táplálkozás vagy a wellness.