Népszerűbbek az egészséges ételek

2005.06.20. 15:06
A jó közérzetet, súlycsökkenést segítő alternatív élelmiszerek egyre inkább szokásba jönnek - derül ki az ACNielsen Piackutató vállalat felméréséből. Az egészséges ételek forgalma az átlagosnál is jobban nőtt.
Az átlagosnál jobban emelkedik az egészséges táplálkozást vagy jó közérzetet (wellness) szolgáló élelmiszerek forgalma. Olíva olaj, sport- és energiaital, továbbá gabonapehely, müzli vezeti az összes élelmiszerfajta növekedési toplistáját, ezekből ugyanis 53, 52 és 51 százalékkal adtak el többet a kiskereskedelemben tavaly, mint egy évvel korábban. Az ACNielsen Piackutató vállalat 59 országban végzett felmérése szerint nem csak Magyarországon, de a világon általában az egészséges étkezésre való törekvés az egyik fő fogyasztási trend.

Ár és újdonság

A magyar boltokban a szintén egészséges étrendbe tartozó sajt eladása 25, a tejdesszerté pedig 23 százalékkal növekedett egyik évről a másikra. Az olíva olaj vezető pozícióját a főzési szokások változásának köszönheti. Az olíva olaj célcsoportja kimondottan a modern bolttípusok vásárlója. Az országban 77 kétezerötszáz négyzetméternél nagyobb üzlet működik, és azokban adják el az összes olíva olaj több mint felét.

A gabonapehely, müzli és reggelire való szeletek népszerűsége leginkább a sok újítás miatt növekszik. A müzli ízei közül legkedveltebb a gyümölcsös, majd a natúr következik és a csokis-kakaós. Az is előnye ezeknek a termékeknek, hogy a szeletek ára nem nőtt az utóbbi tizenkét hónap alatt.

A sajtok népszerűségüket az importok és a kereskedelmi márkás termékeknek köszönhetik. Növeli a keresletet, hogy a legkedveltebb sajtok átlagára csökkent egyik évről a másikra. Az egészséget szolgáló tömegtermékek közül a joghurt, zöldségkonzerv és ásványvíz forgalma nőtt az átlagot meghaladó mértékben.

Diéták és wellness

A magas protein- és alacsony szénhidráttartalmú étrendet diktáló diéták terjedése miatt általában jobban fogy a hús, hal, tojás, és egyes tejtermékek. A jó közérzetet, súlycsökkenést segítő alternatív élelmiszerek egyre inkább szokásba jönnek. Ez magyarázza az olíva olaj és az édesítőszerek iránti kereslet fellendülését. A gyümölcs- és zöldségfélék szintén beleillenek az egészséges étrend-trendbe.

Havonta új termékek százai igyekeznek felhívni magukra a boltokban a figyelmet, és a vásárlók egy részét kipróbálásra ösztönzik - állapítja meg Nevihostényi Éva, az ACNielsen marketing igazgatója. Sikereket hosszú távon azonban csak azok a termékek érnek el, amelyek fenntartható fogyasztói igényeket elégítenek ki, mint például az egészséges táplálkozás vagy a wellness.