További Magyar cikkek
Rontja a hírnevet
Mindehhez hozzáteszik, hogy az easyJet magyarországi működése alatt egyetlen járatot sem törölt. A fapados társaság azt ajánlja azoknak az utasoknak, akiknek törölték a járatát, hogy látogassanak el az easyJet honlapjára - pontosabban az easyjet.com/wizzcancel oldalra. Az utas az oldalon megadhatja a törölt járat dátumát, illetve megjegyzést is írhat ezzel kapcsolatban. "Ezeket az adatokat nem fogjuk semmilyen célra felhasználni, csak arra vagyunk kiváncsiak, hogy hány bejelentés érkezik" - mondta az Index kérdésére az easyJet illetékese.
Az easyJet közlése szerint a hirdetésre azért volt szükség, mert a járattörlések rossz fényt vetnek a fapados kategóriára. Az indított kampány célja, hogy kiderítse, hogy a Wizz Air légitársaság a közelmúltban törölt-e járatokat, és ha igen, pontosan mennyit - tájékoztatta az Indexet a légitársaság képviselője.
Az easyJet ugyanis, egyrészt az utasoktól származó, másrészt pedig a Wizz Air honlapján fellelhető járatinformációknak köszönhetően olyan bizonyítékok birtokába jutott, amelyek megerősítették az easyJet gyanúját. Eszerint, a Wizz Air gazdaságossági okokból több alkalommal olyan járatokat törölt, amelyekre már értékesítettek jegyeket.
Vannak nehézségek
Versenytársunk napilapokban megjelent kampánya a kiélezett piaci helyzetből adódik - reagált az Indexnek Kázmér Natasa, a WizzAir kommunikációs igazgatója. A cég az említett járatokat több mint egy hónappal ezelőtt menetrendi módosítás miatt vette ki, így a változtatás nem vagy csak csekély mértékben érintett utasokat.
A légitársaság elismeri, hogy kezdő légitársaságként előfordulnak járattörlések. De ez minden légitársaságnál - ideértve az easyJetet is - előfordul. Európa második diszkont légitársasága is törölt járatokat, sőt egész piacokról vonult ki - állítja a kommunikációs igazgató.
Kevés maradhat
Mint a Magyar Hírlap hétfőn megírta, a WizzAir százmillió forintot is meghaladó összeggel tartozik a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airportnak. A napilap információi szerint a társaság fizetési könnyítéseket kért, és kérte adósságának átütemezését is. Mindkét fél üzleti titokra hivatkozva tagadta meg az értesülés kommentálását. A WizzAir az európai unós csatlakozásra időzítette indulását, és mára a ferihegyi kikötő harmadik legnagyobb felhasználójává nőtte ki magát.
Magyarországon jelenleg nyolc diszkont-légitársaság kínálja szolgáltatásait. A legtöbb cég az uniós csatlakozásra időzítette indulását, és szinte egész Európába kínálnak utakat. Itthon is egyre kiélezettebb a verseny, az Index által megszólaltatott társaságok mind a piac tisztulására számítanak, és természetesen bíznak saját cégük túlélésében.
Az első diszkonttársaság Magyarországon a Snowflake volt, ők tavaly áprilistól kínálnak olcsó jegyeket. Egy hónappal később már a Germanwings is megjelent. Még ugyanabban az évben felszállt a SkyEurope első gépe is, majd gyors egymásutánban jött az Air Berlin, a Norwegian Air Shuttle, illetve az egyetlen magyar alapítású cég, a WizzAir. Később megjelent az egyik legnagyobb európai fapados társaság, az easyJet, és néhány napja jelentette be indulását a nyolcadik fapados cég, a Jet2.com.