További Magyar cikkek
A bíróság hétfőn hozott végzésében kimondta: "az ÁPV Rt. által 2005. július 12-én közzétett, a Budapest Airport Rt. részvényeinek értékesítésére vonatkozó pályázati kiírása érvénytelen".
Négyszáz milliárdos ajánlatot várnak
A privatizáció a mostani bírósági döntésig sikertörténetnek bizonyult: a reptér iránt 11 nemzetközi konzorcium érdeklődőt, az ÁPV végül kilenc előzetes ajánlat alapján választotta ki azt az öt céget, akik tovább jutottak a második fordulóba. A privatizációs szervezet tájékoztatása szerint a pályázók pénzügyi ajánlatai 202 és 390 milliárd forint között mozogtak, a következő fordulóba meghívott pályázók által kínált összegek kivétel nélkül az ársáv felső felében helyezkedtek el. Mivel a második fordulóban csak felfelé lehet elmozdulni az eredeti ajánlattól, szakértők szerint megalapozottan lehet arra számítani, hogy a végső összeg 400 milliárd forint fölött lehet.
Az ÁPV Rt. és a Budapest Airport Rt. egyelőre nem reagált a bíróság döntésére. A Pénzügyminisztérium szerint azonban az ÁPV Rt. minden bizonnyal jogorvoslattal fog élni a Fővárosi Munkaügyi Bíróság nem jogerős döntése ellen. Kőszegi Márk szóvivő az MTI-nek kijelentette: "a határozat tartalmával a PM sem ért egyet". Hozzátette: abban bíznak, hogy a folyamatban lévő bírósági eljárásnak nem lesz érdemi hatása a Budapest Airport privatizációjára.
Az Alkotmánybírósághoz fordulnak a Budapest Airport (BA) privatizációjáról szóló kormányhatározat érvénytelenítése érdekében a repülőtéri érdekképviseletek - mondta Kovács Zoltán, az üzemi tanács korábbi elnöke, a Repülőtéri Minibusz-gépkocsivezetők Szakszervezetének alelnöke sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.
Sztrájkkal fenyegetnek a reptéri dolgozók
Az MTI tudósítása szerint ugyanott Kováts István, a sztrájkbizottság elnöke bejelentette: a Ferihegyi repülőtéren működő öt reprezentatív szakszervezet közös sztrájkbizottságot alakított. A szakszervezetek átadták a privatizációtól független követeléseiket a munkáltatónak, a menedzsmentnek hét nap áll rendelkezésére a tárgyalásra, ám ha a BA nem veszi komolyan a beadványt, a következő hét napban két órás figyelmeztető sztrájkra is sor kerülhet.
A szakszervezetek közös követelései között szerepel, hogy a BA Rt. záros határidőn belül biztosítsa a jogszerű és biztonságos működéshez szükséges létszámot, a pihenőidőket és adja ki a torlódó szabadságokat. Az érdekképviseletek szerint a munkavállalók között teljes a létbizonytalanság a minibusz-üzletág, illetve a földi kiszolgálás kiszervezésével és az üzletrészek kiadásával kapcsolatban. Hozzáteszik, hogy a privatizáció tovább növeli a bizonytalanságot, ezért garanciákat kérnek a munkáltatótól. Kifogásolják azt is, hogy a BA Rt. teljesítményének növekedésével nincsenek összhangban a munkavállalók bérjellegű juttatásai.
A szakszervezetek sztrájk esetén sztrájkőrséget állítanak fel, hogy megakadályozzák ha külső cégekben foglalkoztatott vagy más helyről átirányított dolgozókkal próbálná a sztrájkot megtörni a menedzsment.
A Budapest Airport szóvivője, Fórika Ibolya a sztrájkbejelentést nem kívánta érdemben kommentálni. Mint mondta, az egyeztetéseket legkésőbb csütörtökön megkezdik a szakszervezetekkel, bíznak abban, hogy az érdekképviseletek nem hoznak felelőtlen döntést. Egy esetleges sztrájk hatásaira vonatkozó kérdésre a szóvivő az Indexnek leszögezte: a fennakadás mértéke attól függ, mely területek dolgozói döntenek ténylegesen a munkabeszüntetés mellett, a BA az esetleges sztrájk esetén forgalomátszervezéssel igyekszik enyhíteni a helyzetet.