Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Kilenc ajánlat Ferihegyre

2005.08.09. 16:30
Kilencen folytatják a küzdelmet a Budapest Airport Rt. 75-1 százalékos részvénycsomagjáért, az ÁPV a következő fordulóban már a kötelező érvényű ajánlatokat várja. Eközben a BA üzemi tanácsa a Fővárosi Munkaügyi Bíróságtól kéri a privatizációs pályázati kiírásának érvénytelenítését.
A Budapest Airport Rt. (BA) privatizációjában induló résztvevőknek a mai napon kellett beadniuk nem kötelező érvényű ajánlataikat. A délben lejárt határidőre kilenc befektető nyújtotta be ajánlatát, tájékoztatott az ÁPV Rt. (a jelentkezőket lásd a keretben), köztük az egyetlen magyar érdekeltségű az Euroinvest Közép-Európai Befektetési Rt., mely a a Trigránit Fejlesztési Rt., az Aeroporto di Venezia Marco Polo S.p.a, az OTP Bank és a Mol Rt. konzorciuma. A privatizációs folyamat elején 11 érdeklődő volt, egyet az ÁPV utasított el, egy pedig nem adott be újabb ajánlatot.

A pályázók
Abertis Group, az Ontario Teacher's Pension Plan és a TBI konzorciuma; a BAA (International Holdings) Ltd; a Copenhagen Airports A/S; az Euroinvest Közép-Európai Befektetési Rt, a Trigránit Fejlesztési Rt, az Aeroporto di Venezia Marco Polo S.p.a, az OTP Bank és a MOL Rt. konzorciuma; a Ferrovial Aeropuertos SA, a Ferrovial Infraestructuras SA és a Goldman Sachs Int. konzorciuma; a Fraport AG és a Deutsche Bank AG konzorciuma; a Hochtief AirPort GmbH. és a Hochtief AirPort Capital GmbH. konzorciuma; a Macquarie Airports Holdings Ltd; a Tav Tepe-Akfen-Vie Yatirim Yapim Ve Isletme Anonim Sirketi.

A privatizációs szervezet közleménye szerint az ajánlatok érvényességi és tartalmi szempontok szerinti értékelése megkezdődött. Az ÁPV által meghatározott értékelési kritériumok célja, hogy a második, kötelező érvényű ajánlati fordulóba csak a stratégiai, fejlesztési tervek, pénzügyi források megalapozottsága, az iparági tapasztalat, a munkavállalókkal kapcsolatos vállalások, a nemzetbiztonsági szempontok és az ajánlattevők általános elkötelezettsége alapján legmegfelelőbb, kisszámú pályázó jusson tovább. A pályázati eljárás második fordulójában, a kiválasztott ajánlattevők 2005. november 2-án adhatják be jogilag kötelező érvényű ajánlataikat, amelyek elbírálásakor a legfontosabb szempont a pénzügyi ajánlat lesz, a fejlesztési, működtetési garanciavállalások mellett. Az ÁPV szerint a magánosítás még az idén befejeződik.

Támad az üzemi tanács

A BA Üzemi Tanácsa augusztus 1-jén kérelmet nyújtott be a Fővárosi Munkaügyi Bírósághoz, amelyben "kéri a privatizációs és a pályázati kiírásra vonatkozó döntések érvénytelenítését" - közölte a Tanács az MTI-vel kedden, azonban a Fővárosi Bíróság sajtótitkárságtól kapott tájékoztatás szerint a kérelem még nem érkezett meg a Fővárosi Munkaügyi Bíróságra. Az üzemi tanács közleményben hangsúlyozza: "a munkavállalók határozott álláspontja az, hogy a tervezett privatizáció sem gazdaságilag, sem szakmailag nem indokolt és megalapozott". A közlemény szerint levélben fordulnak Gyurcsány Ferenc miniszterelnökhöz és Orbán Viktorhoz, a Fidesz elnökéhez, hogy a Budapesti Airport Rt. munkavállalói előtt állománygyűlésen ismertessék álláspontjukat a repülőtér jövőjével kapcsolatban.

A BA Rt. Üzemi Tanácsának elnöke, Kovács Zoltán az MTI kérdésére elmondta: azért fordultak a munkaügyi bírósághoz, mert a privatizációval kapcsolatban az Üzemi Tanács nem élhetett sem konzultációs, sem véleményezési jogával. Kovács Zoltán emlékeztetett arra, hogy a munkaügyi bíróságnak a kérelem beérkezése után 15 napon belül határozatot kell hoznia, és véleménye szerint az Üzemi Tanács számára kedvező határozat halasztó hatállyal van a Budapest Airport Rt. privatizációjára.