További Magyar cikkek
Az úgynevezett földi kiszolgálás egyebek között a gépek földi mozgatását, az utasok irányítását és ellenőrzését, a poggyászok kezelését jelenti. "Teljességgel elfogadhatatlannak tartjuk, hogy míg a Wizz Air minden egyes járat után közel negyedmillió forint földi kiszolgálási díjat fizet a Budapest Airportnak, addig vannak légitársaságok, amelyek semmit - vagy csak töredékét - fizetik e díjaknak ugyanazért a szolgáltatásért. Mindez úgy törtenik most már a második éve, hogy a Wizz Air a legnagyobb diszkont légitársaság Budapesten. A Budapest Airport ezen gyakorlata milliárdos nagyságrendű versenyhátrányt eredményez - megjegyzem, nem csak a Wizz Airnek - aminek tárgyalásos rendezésére a Budapest Airport nem volt hajlandó. Ezért kényszerültünk jogi lépésekre." - mondta el Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója.
Kázmér Natasa, a cég szóvivője az Indexnek hozzátette: hiába próbálták, nem sikerült tárgyalásos úton rendezni a problémát. "Ki kell mondani: bármit is állít a Budapest Airport, Ferihegy egy drága repülőtér, ezt nem lehet még azzal is tetézni, hogy visszaél monopol helyzetével és beleavatkozik a versenybe."
Az easyJet már korábban "beszólt"
A Ferihegyi 1-es, kifejezetten a fapadosoknak szánt terminál megnyitása előtt már szinte minden diszkont társaság jelezte: drágának tartják a 9,15 eurós illetéket, mely ugyan olcsóbb, mint a 2-es terminál tarifája, de jóval kevesebb szolgáltatást is foglal magában. A cégek a nyár elején áremeléssel is fenyegettek, de végül csatát nyert a BA, mindenki elfogadta a korábban kritizált illetéket. Most viszont újból keresztűzbe kerülni látszik a reptér: az easyJet a tarifák miatt drasztikus járatcsökkentést helyezett kilátásba.
Ferihegy szerint minden rendben
A Budapest Airport Rt által a földi kiszolgálási piacon alkalmazott árstruktúra megfelel a magyar, illetve az európai uniós versenyjogi előírásoknak. Ferihegyen mindenki az általa igénybe vett szolgáltatásért fizet -- hangsúlyoza válaszközleményében a BA. A reptér szerint a "Budapest Airport Rt. ha akarna, sem tudna visszaélni gazdasági erőfölénnyel, mert a földi kiszolgálás területén ilyennel nem rendelkezik. A 2005. október 1-jén megalakult, a Budapest Airport 100 százalékos tulajdonában lévő Budapest Airport Handling Kft. piaci alapokon rendezi viszonyát a légitársaságokkal". Ugyanakkor a közlemény leszögezi: egyes légitársaságok több hónapos tartozása a továbbiakban elképzelhetetlen lesz. A társaság ennek megfelelően már megkezdte valamennyi a földi kiszolgálási tevékenységgel kapcsolatos szerződés felülvizsgálatát.