Már Budapesten is elérhető a Gucci agresszív szexualitása

2008.10.15. 17:48
Hivatalosan is megnyitott a Gucci első budapesti, egyben első magyarországi üzlete. Vagyis az olasz luxusmárkát nem állítja meg a gazdasági válság sem. De lehet, hogy csak arról van szó, hogy jelen kell lenniük a többi nagy márka mellett a fővárosban. Az aranyba burkolózott Gucci boltba nézelődni mindenesetre bárki bemehet.

Az Andrássy út újabb luxusmárka-üzlettel bővült. Louis Vuitton, Alberto Guardiani, Burberry és a szintén mostanában nyíló Roberto Cavalli boltok mellett nem maradhatnak le a kelet-közép-európai, így a magyar piacról a Gucci termékek sem. A budapestiek már két hete vásárolhatnak az Andrássy úti üzletben, ám hivatalos megnyitójára kedden délelőtt került sor, a cégvezető, Mark Lee részvételével.

Részesei lettünk a globális egyensúlynak

A vezérigazgató a globális egyensúlyra hivatkozva vezette fel a a kelet-közép-európai terjeszkedést, a kedd délelőtti hivatalos megnyitón. Mark Lee kiemelte, hogy a Gucci cég szemléletében fontos szerepet játszik a széles földrajzi jelenlét. Amerikából a cég bevételének 21 százaléka, Ázsiából a 24,3 százaléka és csak japánból 16 százaléka származik. Az európai országokban – Olaszországban, Franciaországban, Belgiumban, Németországban, Írországban, Angliában, Hollandiában, Svédországban – található üzleteik a bevétel 35 százalékát teszi ki. A fennmaradó rész pedig jogdíjakból származik.

A régióban Prágában nyílt az első Gucci üzlet. Szeptember 24-én pedig Budapesten. Azért nem nyitottak korábban Magyarországon üzletet, mert nem csak kiegészítőkkel akartak megjelenni a magyar piacon, hanem a termékeik teljes repertoárjával kívántak megjelenni Budapesten. És ennek most jött el az ideje.

A Gucci bőrtermékei árusításával kaszálja a legnagyobbat, a bevétel több mint 50 százalékát. Ezt követik a cipők, 14,5 százalékkal és a prét-á-porter termékek (13,7 százalék). Ez utóbbi termékekben, az úgynevezett készruhákban éri el a cég a leggyorsabb növekedést. Az összes bevételt tekintve a 2007-es év kiugróan magas, 2175 millió eurót érte el. Ez 11 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az összbevétel nagy része abból a 241 üzletből származik, amit a Gucci közvetlenül irányít. Franchise hálózatba duty-free boltok, néhány különleges terméket forgalmazó kisebb üzlet, és az internetes kereskedelem tartoznak.

Nyereg és zabla, túlfűtött szexualitás

A cégvezető az Andrássy úti üzlet hangulatát is méltatta. A helyszín megfelelő a Gucci márkához. Az épületben lévő kőből készült falikutat megőrizték, hiszen ez a jelkép összecseng a márka üzenetével: a hagyomány és a modernitás ötvözésével.

A hagyomány azért olyan hangsúlyos a Gucci márkaprofiljában, mert a céget 1921-ben alapító Guccio Gucci a lószerszámok anyagához és motívumvilágához nyúlt vissza, és ez később a márka védjegyeként élt tovább. A firenzei Gucci, lószerszám-kereskedő fia volt, és az akkoriban bővülő autóipar miatt a piacról kiszoruló lószerszámok helyett kezdett el bőröndöket, táskákat gyártani. Így mára mindenhol ismertté váltak a zabla-formával díszített mokaszinek, és a bambuszfüles bőrtáskák. A modernitást a Tom Ford tervező által közvetített női szerep fejezte ki. A Gucci-nő női testbe bújt férfi. Nyers szexualitásával zsákmányt ejt, leigáz, mint a férfi. Ezt a célt szolgálják a köldököt is mutató dekoltázsok és a keményebb színek, mint a fekete, barna, szürke, sötét kék. Esetleg fehér, de a többi szín gyakorlatilag tabu.

A cég történetében fontos szerepe volt Tom Ford tervezőnek, aki provokatív stílusával húzta ki a céget a hanyatlásból, a kilencvenes végétől kezdődően. A Gucci család belső vitái, ugyanis nem tettek jót a márka üzleti életének. Ford személyes védjegyét azóta saját vállalkozásában kamatoztatja. 2004-től Frida Giannini, korábban a Gucci kiegészítők tervezője váltotta fel a kreatív igazgatói poszton.