A versenytanács megállapítása szerint a cégek a "fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsítottak", amikor a 2005. június 1-től október 4-ig terjedő időszakra érvényes, az Interneten is közzétett "Elektro Pont" reklámújságokban azt írták, hogy az "Elektro Pont" üzletekben a reklámújságok érvényességi időtartama alatt ingyen hitel igénybevételével vásárolható meg minden azokban forgalmazott termék. A GVH megállapításai szerint a reklámban foglaltakkal szemben az ingyen hiteleket korlátozták, azaz felső darabszámlimithez kötötték, másrészt az ingyen hitel csak a bankok által meghatározott, konstrukciókként eltérő mértékű összeghatárok között volt igénybe vehető.
A Versenyhivatal szerint az Elektro Computer akkor is a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított, amikor a 2005. október 5-től 11-ig és az október 12-től 18-ig terjedő időszakra vonatkozó, az Interneten is közzé tett reklámújságokban arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy a fogyasztók ebben az időszakban az "Elektro Pont" üzlektekben egy akció keretében ingyen hitel igénybevételével vásárolhatnak egyes termékeket. Ezzel szemben az ingyen hitel nyújtásával kapcsolatban az "akciós jelleg" nem állt fenn.