A GVH azért indított vizsgálatot az országszerte 174 üzlettel rendelkező Plus Élelmiszer Diszkont Kft. ellen, hogy kiderüljön: a vállalkozás 2008. január 1. és február 29. között meghirdetett akciójában a nem élelmiszer jellegű termékekkel kapcsolatban megfelelően tájékoztatta-e a fogyasztókat. Végül kiderült, hogy a közel kétmillió példányban terjesztett, az interneten és plakátokon is közzétett tájékoztatással szemben egyes akciós termékek nem minden üzletben voltak elérhetőek az akció első napjától kezdve. A Plus azt sem biztosította, hogy egyes üzletek ne irreálisan alacsony indulókészlettel vágjanak bele a leárazásba.
Ezzel a magatartásával a Plus Kft. megtévesztette a fogyasztókat, ezért 5 millió forintos bírságot kell fizetnie. A bírság összegének megállapításakor a GVH a jogsértő magatartásban érintett kommunikációs eszközök megjelentetésére fordított ismert összeget vette alapul, de figyelembe vette a jogsértéssel érintett időszakban elért nettó árbevételt is. Súlyosító körülményként vette számításba a GVH, hogy a Plus a piac jelentős szereplője, jogsértő tájékoztatásai széles fogyasztói körhöz jutottak el és a jogsértéssel érintett időszak két hónap volt. Enyhítő körülményként merült fel, hogy a vállalkozás nem vitatta a jogsértést és az eljárás során együttműködött a GVH-val.
Akciótartási gyakorlata miatt indult vizsgálat a Csemege Match Zrt. ellen is. Az országszerte 124 üzlettel rendelkező kiskereskedelmi lánc 2007. április 11. és július 3. közötti akcióit vizsgálta a GVH. Az eljárás során megállapítást nyert, hogy egyes termékeket néhány boltban az akció első napján nem lehetett megvásárolni, más termékeket viszont egy-egy boltban az akció egy-egy napján nem az előre meghirdetett árakon lehetett megvásárolni.
Ezzel a magatartással a Csemege-Match Zrt. megtévesztette a fogyasztóit – állapította meg a versenyhatóság. Az üzletlánc azonban ezúttal nem kapott bírságot, mivel az akciókban érintett termékek és üzletek számához mérten csekély jelentőségű jogsértést követett el. A GVH ezentúl tekintettel volt arra is, hogy a Match boltjai jellemzően a települések központjában helyezkednek el, így – más földrajzi elhelyezkedésű boltokhoz képest – csekélyebb az esélye annak, hogy a megtévesztő reklámoknak becsalogató hatása lett volna a vevőkre. Ilyen esetben ugyanis a fogyasztók jelentős része a bolt elhelyezkedése és nem az akciós termékkör alapján dönt arról, hogy vásárol-e egy üzletben vagy sem.