A Gazdasági Versenyhivatal a Persil Power megnevezésű mosópor több televízióban, összesen 397 alkalommal sugárzott két különböző reklámfilmje miatt hivatalból indított eljárást annak megállapítására, hogy a hirdetések alkalmasak-e a fogyasztók megtévesztésére.
Jobban fehérít
Az eljárás során vizsgált egyik, a "tojás+csoki+kakaó" című 15 másodperces reklámfilm fő üzeneteként az volt megállapítható, hogy a mosópor a reklámban megjelenített foltfajtákat hatékonyabban tisztítja, mint egy másik, az úgynevezett prémium kategóriába tartozó mosópor.
Külön értékelte a Versenytanács a "Randevú egy ismeretlennel" című filmben megfogalmazott állításokat. Ez a reklámfilm az általános szennyeződés eltávolítását és az anyag "fehérebbé tételét", valamint a reklámban megjelenített foltfajták "kifehérítését" ígérte.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a reklámokban megfogalmazott, fenti állításokat nem tartotta megalapozottnak, mivel az eljárás alá vont a reklámok alapüzenetét nem tudta eredményesen bizonyítani.
Nem először
A Henkelt nem először bírságolja meg a versenyhivatal. Tavaly nyáron szintén a fogyasztók megtévesztése miatt marasztalták el a gyártót, akkor hárommillió forintos bírság megfizetésére kötelezték a céget. A reklám üzenete szerint a Henkel mosószere valamennyi más mosószernél hatékonyabb folteltávolító képességgel rendelkezik. Akkor súlyosbító körülménynek számított, hogy abban az évben már másodszor indítottak eljárást a gyártó ellen.
A Henkel akkor közleményben közölte, hogy tudomásul veszi a döntést, de nem ért egyet azzal. A vállalat közölte, hogy egy független németországi kutatóintézetben elvégzett vizsgálat szerint, ha nem is minden, de a legtöbb foltot valóban az ő mosóporuk távolította el.