Egyértelmű helyzetet kívánt teremteni a Hild Csoporthoz tartozó Örökjáradék Zrt., amikor felvette Hild József, a híres építész nevét. A név felvételének oka az OTP Életjáradék Zrt. vezérigazgatójának, Hild Imrének a magatartása, aki rendszeresen megkérdőjelezte a Hild csoport névhasználatának jogosságát, és cége reklámjaiban személyesen szerepelve megnehezítette a két cég megkülönböztetését a fogyasztók előtt - tájékoztatta az Indexet a cég.
A névhasználatot előzetesen engedélyezte a Magyar Tudományos Akadémia, emellett a Hild szó bejegyzett védjegyoltalom alá került a Magyar Szabadalmi Hivatalban.
Hild alapító tag volt
A névvita nagyon régen kezdődött. A Hild Csoportnak Hild Imre is alapító tagja volt, de később kivált a cégből, és átment az OTP-hez - nyilatkozta az Indexnek Földeák Gábor marketingigazgató. A névről alapításkor döntöttek, tehát akkor még Hild Imre is tagja volt a cégnek. Ennek ellenére a céget az építészről neveztük el - hangsúlyozta Földeák.
Mint ismeretes, hosszú nyilvános vita folyt a médiában a Hild Kft. névhasználatáról. Hild Imre, az OTP Életjáradék Zrt. jelenlegi vezérigazgatója folyamatosan azt állította, hogy személyesen róla nevezték el a céget − pedig a tájékoztatás szerint az valójában Hild József, a híres magyar építész nevét viselte.
Megzavarodtak az idősek
A Hild Csoport vezetői a nyilvánosság számára is meg akarják mutatni, hogy a névhasználati vita álcája mögött valójában az OTP Életjáradék Zrt. konkurenciaharca folyik. Ezért tiszta helyzetet teremtettek: a Hild József Örökjáradék Zrt. egyértelműen utal a valódi névadóra, és a megnevezés ellen az OTP-leányvállalat vezetőjének sem lehet kifogása.
"Azért tettük meg ezt a lépést, mert úgy tapasztaltuk: a névhasználati vita elsősorban az idős emberek körében okoz zavart, és így árt az egész életjáradék-piacnak" − nyilatkozta Földeák Gábor. "A névhasználat tisztázása után ez a konkurensünk sem tehet mást, mint hogy tisztességes üzleti eszközökkel − a konstrukciójával, szerződési feltételeivel − igyekszik ügyfeleket nyerni, és nem névhasználati kérdések mögé bújik. Egy ilyen őszinte és ügyfélorientált magatartás jobban illeszkedne az OTP Bank jelenleg zajló bizalomépítő kampányához is" − mondta Földeák