A befektetés részleteiről, illetve az azzal kapcsolatos kormányzati vállalásokról május közepén írják alá a megállapodást, de Urban közölte, hogy a közvetlen támogatások 4,3 milliárd koronát (149 millió euró), az adókedvezmények pedig további 1,3 milliárd koronát tesznek ki. Amennyiben a beruházás összértéke meghaladja az 1 milliárd eurót, további kedvezményekkel számolhat a dél-koreai cég.
A tervek szerint az új üzem közvetlenül 3 ezer főt foglalkoztat majd, de közvetetten további 10 ezer munkahely jöhet létre. A termelés 2008-ban indulhat, a gyár évente 300 ezer gépkocsit és 600 ezer sebességváltót gyárt majd. A dél-koreai autógyártó leányvállalata, a Kia a csehországi telephelytől nem messze, a szlovákiai Zsolnán épít egy szintén évi 300 ezer gépkocsi gyártására alkalmas összeszerelő üzemet, amely várhatóan jövőre kezdi meg a termelést. A Hyundai négy éve kezdett telephelyet keresni közép-európai üzemének felépítéséhez, az utóbbi hónapokban azonban már csak Prágával egyeztettek a vállalat képviselői.
Az elemzők szerint a Hyundai-beruházás makrogazdasági hatása hasonló lehet a Toyota-Peugeot-Citroën beruházásáéhoz, amely az idén akár 1,5 százalékkal is megdobhatja a cseh GDP-t. A Hyundai esetében az elemzők szerint 1-3 százalékos lehet a növekedési hatás (a kormány 2,5 százalékkal kalkulál), szakértők a korona felértékelődését sem tartják kizártnak.
A beruházás révén Csehország az EU egyik legjelentősebb autógyártó kapacitásával rendelkezik majd, a termelés elkezdése után: ezer főre 108 autót állítanak majd elő, e tekintetben csak Szlovákia előzi meg őket. A cseh autóipar összkibocsátása 1,1 millió gépkocsi lehet évente. Tavaly csaknem 600 ezer autót gyártott a több mint 100 ezer főt foglalkoztató cseh autóipar, ami 35 százalékos kibocsátásnövekedést jelentett a 2004-es szinthez képest.
A Hyundai eredetileg Szlovákiában tervezett beruházni, de más régiókban gondolkodtak, mint a szlovák kormányzat. A Világgazdaság februárban úgy értesült, a változás nyomán a beruházásról Magyarország is tárgyalt a dél-koreai céggel. A hírt akkor a gazdasági tárcánál sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánták, de leszögezték, hogy a kormány nem kíván bármi áron idehozni beruházásokat.