Orosz kézben
A Vedomosztyi bennfentes információk alapján ugyanis azt írta csütörtöki számában, hogy a gépjárműipari holding, a RusPromAvto - amelynek öt egysége közül az egyik, a Russzkije Avtobuszi felöleli a pavlovói, a likinói, a golicini és a kurgani buszüzemeket - kevesebb mint tízmillió dollárért megkaphatja a székesfehérvári gyárat az olasz FIAT-Iveco csoport tulajdonában lévő Irisbustól.
A Hungarian Bus Kft.-nél az új modell fejlesztése folyamatban van, gyártását éppen Székesfehérváron tervezik beindítani. Az Ikarus Rt.-nek ugyanis a városban nagy telephelye van, amelyen belül van az a gyáregység, amit annak idején megvásárolt az Irisbus, s amelyet megrendelések hiányában tavaly bezártak. Az üzem adásvétele kapcsán lényeges tény, hogy az Irisbus az elektromos energiát az Ikarus Rt. hálózatáról kapja.
Mint ismeretes még 1999. december 15-én írták alá azt a szerződést, amely alapján az Ikarus az Irisbus csoporthoz csatlakozott Ikarusbus Rt. néven, s 2002. január elseje óta a társaság 95 százaléka van az Irisbus tulajdonában. Ezt követően már csak mindössze öt százalék maradt az egykori magyar fő tulajdonosnál, az Ikarus Rt.-nél, amely a termelés tavaly februári leállításáig az Ikarusbus alkatrész-beszállítója volt.