Járműfejlesztési stratégiájukban építenek az Ikarus 200-as, 300-as, illetve 400-as buszcsalád eredményeire, tekintettel vannak az üzemeltetés költségére, illetve a környezetvédelmi elvárásokra. Széles Gábor jelezte, hogy április-májusban ajánlanak a fővárosnak egy olyan saját fejlesztésű technikai megoldást a járművek üzemeltetésére, amely forradalmasíthatja a tömegközlekedést.
A sajtótájékoztatón Széles Gábor emlékeztetett arra, hogy másfél éves tárgyalássorozat után a Műszertechnika csoport megvásárolta a Fiat-csoporttól az Ikarusbus Járműgyártó Rt.-t, és a teljes vételárat a napokban kifizették. A vételár nagyságára vonatkozó kérdésre Széles Gábor elmondta, a felek abban állapodtak meg, hogy ezt üzleti titokként kezelik.
Széles Gábor közölte, hogy terveik szerint Székesfehérváron évi 200-400 darab autóbuszt gyártanának hazai, illetve a kelet-közép-európai piacra. Oroszországban kapacitást alakítanak ki évi 1-2 ezer jármű összeszerelésére illetve felújítására, Kínában pedig évi 10 ezres kapacitás létrehozását tervezik, mindezeket technológiai transzfer révén. Az elnöke kitért arra, hogy több országban is élénk érdeklődés van az Ikarus járművek iránt.
Kérdésre válaszolva az elnök elmondta, nehéz most megmondani, mennyibe kerülne pontosan a sorozatgyártás beindítása, de jelezte: ehhez tőkeforrást tudnak szerezni. Azt sem lehet pontosan megmondani, hány dolgozó alkalmazását jelenti majd a gyártás beindítása. Rámutatott: a létszámbővülés a beszállító cégeknél is megjelenik. Széles Gábor jelezte, szeretnék, ha az Ikarus márkanév ismét hungarikum lenne.