Az Ikarusbus munkahelymegőrző támogatást igényelt a Fejér Megyei Munkaügyi Központtól, ám a biztosított források csak a bérek 25 százalékát fedeznék három hónapon keresztül. Így az Ikarusbusnak nem csak a fennmaradó 75 százalékot kellett finanszíroznia, hanem kötelezettséget kellett vállalnia a támogatott munkahelyek megőrzésére további hat hónapon keresztül.
Alváz Tunéziába
A közlemény hangsúlyozza: tekintettel arra, hogy a gyár termelésének alakulása bizonytalan, ez állapot ésszerűen nem tartható sokáig. A költségek az Ikarusbus és a tulajdonos, Irisbus számára már elviselhetetlenül magasak lennének. Az Ikarusbus közleménye szerint termelése továbbra is nagyon korlátozott: alapvetően a Tunéziába szállítandó alvázak gyártása folyik. Az exportértékesítések terén a kilátások időben távoliak és bizonytalanok.
Moszkvának sem kell
Az erős forint miatt a Törökországban és Brazíliában gyártott termékek versenyképessége messze meghaladja a magyar termékekét. Az Ikarusbus számára az orosz piac bezárult, Moszkva városa a magyar kormány közbenjárása ellenére sem rendelt buszokat - szögezi le a közlemény. Ebben a helyzetben az Ikarusbus újraosztja a szerepeket a budapesti Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. és a székesfehérvári gyár között - derül ki a közleményből.
Korábbi közlés szerint az 1999-ben alakult társaság 77 százalékban az Irisbus S.L., míg 23 százalékban az Ikarus Járműgyártó Rt. tulajdonában van, jegyzett tőkéje pedig 6,4 milliárd forint.