A MÁV még az idén jelentős bevételt szeretne elérni a bezárt Józsefvárosi pályaudvarból, ezért azt egy ingatlanos cégbe apportálná, amiben többségi tulajdont kínálnak ingatlanbefektetőknek - írja a Magyar Hírlap. A napilap szerint a 27 hektáros terület értékét a vasúttársaság több milliárd forintra becsüli, és a telken egy új, a MOM Parkhoz hasonlatos városközpont felépítését tervezi.
A vasúttársaság tervei szerint a beruházáshoz a többségi tulajdonosok biztosítanák a tőkét, míg a MÁV kisebbségi tulajdonának köszönhetően koordinálhatná az elképzeléseivel találkozó fejlesztéseket. A vasutas cég ugyanis a józsefvárosihoz hasonló modellben újítaná meg később a többi fővárosi pályaudvart (Keleti, Déli, Kelenföldi, Rákosrendezői), valamint egyes vidéki nagyállomásokat is.
A resti és szolgálati lakások az útban
A tervnek egyelőre még több akadálya van - figyelmeztet a napilap. A terület műszaki és jogi helyzete még rendezetlen, egy része még mindig vasúti közlekedési övezetbe tartozik, ami nem tesz lehetővé semmilyen más jellegű hasznosítást (az átsorolást a laő szerint már megkezdték). A telken szolgálati lakások is vannak, az még nem tisztázott, hogy ezeket elbontják-e vagy sem.
Emellett a Resti Rt. haszonélvezeti joggal rendelkezik a telken, de elképzelhető, hogy ez a társaság is beszáll a fejlesztésbe. Végezetül az ingatlanból öt hektárnyi állami tulajdonban van, vagyis azt is tisztázni kell, mi a célja az államnak ezzel - írja a Magyar Hírlap. Ez azért probléma, mert a MÁV szerint a rendezetlen helyzet egyelőre távol tartja az ingatlanfejlesztőket. Ugyanakkor a fejlesztőket az egyelőre még a terület szomszédságában lévő kínai piac is riaszthatja, de annak bezárását már évek óta tervezik.
Az előkészítések bonyolultságára utal, hogy a lap szerint az első kapavágásra legalább két évet kell várni. Fél évig, egy évig mindenképp eltart, mire elkészül a szabályozási terv, majd újabb egy évet emészt fel a tervezés és az engedélyezési eljárás. Ehhez képest maga az építkezés villámgyorsan zajlik majd.